O fiscal demandará a Audasa por cobrar a peaxe durante as obras de Rande

A acción de cesación e resarcimiento comprendería o período entre febreiro de 2015 e maio de 2018 ► O Ministerio Público de Pontevedra entende que "non se prestou o servizo nas condicións necesarias para cobrar por iso" ►  Máis de 50 millóns de vehículos atravesaron o viaduto ao longo de todo o período investigado. Os condutores poderían recuperar miles de euros cobrados nas peaxes

Obras dificultando el tráfico en el puente de Rande a finales de mayo de 2018. RAFA FARIÑA
photo_camera Obras dificultando o tráfico na ponte de Rande a finais de maio de 2018. RAFA FARIÑA

Unha representación de Autoestradas da Atlántico SA (Audasa) coñeceu este mércores, de primeira man, de boca da Fiscalía, algúns dos detalles da demanda de cesación e resarcimiento que o Ministerio Público presentará en cuestión de días. No punto de mira está a AP-9 e, concretamente, as obras de ampliación da ponte de Rande, que provocaron graves problemas de tránsito para os usuarios que, con todo, foron obrigados a abonar o prezo da peaxe coma se a autoestrada estivese en perfecto estado de revista. Audasa exponse agora á posibilidade de ter que devolver o diñeiro aos millóns de usuarios que atravesaron o viaduto que une ambas as beiras da ría de Vigo entre febreiro de 2015 e maio de 2018, período durante o cal, segundo o Ministerio Público, desenvolvéronse as citadas obras, sen compensación algunha para quen facían uso da principal arteria de comunicación entre as dúas grandes urbes da provincia.

A idea inicial da sección de Consumo da Fiscalía de Pontevedra era a de presentar a acción de cesación e resarcimiento para o período comprendido entre xaneiro e maio de 2018, o que se traduciría, a efectos prácticos, na recuperación duns 500 euros por usuario, no caso das persoas que circulan en ambos os sentidos a diario, de luns a venres. Con todo, o devir das investigacións fixo reflexionar ao Ministerio Público, que agora entende que "non se prestou o servizo nas condicións necesarias para cobrar por iso" non só na etapa na que as citadas obras déronse oficialmente por finalizadas, senón en todo o período no que se desenvolveron os traballos.

A empresa concesionaria tería obtido millóns de euros de beneficio de forma irregular, segundo pensa a Fiscalía

Os máis beneficiados serían quen traballan en Vigo e viven en Pontevedra ou viceversa, con 'facturas' de máis de 3.000 euros

Dese modo, os condutores que transitaron pola vía de alta capacidade nos tres anos e medio que son obxecto de investigación poderían chegar a recuperar un media superior aos 3.000 euros se prospera a demanda.

OS AFECTADOS. A Fiscalía traballa agora para determinar o número de persoas afectadas que terían dereito a recuperar o diñeiro que, segundo sostén, foilles repercutido de forma irregular pola empresa concesionaria da Autoestrada do Atlántico no tramo entre Pontevedra e Vigo. Así, cabe a posibilidade de que sexan só as persoas físicas as que poidan beneficiarse da acción de resarcimiento, dado que se trata dunha medida prevista na regulamentación de Consumo.

CON TICKETS. Si será necesaria a presentación dos tickets de abono das peaxes, polo que unha importante porcentaxe de usuarios non poderá recuperar o seu diñeiro. Certo é que nos últimos meses, en especial coa implementación de novos sistemas de cobro rápido e cos descontos polo emprego do telepeaxe, aumentou o número de automobilistas que fan uso do pago electrónico (que queda rexistrado a través das entidades bancarias), pero seguen sendo moitos os que manteñen o costume de abonar o importe das peaxes con diñeiro en efectivo.

Máis sinxelo terano quen dispoñen de sistemas de telepeaxe, que poderán obter xustificantes de pago con só pedilos nos seus respectivos bancos.

Os usuarios que poderán recuperar o diñeiro se prospera a demanda serían persoas físicas que acheguen os tickets de pago

Os investigadores amplían o período a todos os meses de obras, aínda que en principio só pedían o resarcimiento por 2018

COLABORACIÓN. Da reunión este mércores destacou, por outra banda, a boa colaboración ofrecida polos representantes de Audasa, que non puxeron obxección algunha á solicitude da Fiscalía acerca dos datos dos usuarios que pasaron pola ponte de Rande durante todo o período investigado, tras ser informados de que o motivo da petición era a presentación da mencionada demanda.

Sobre a natureza da mesma, cuxo xerme foi adiantado por este xornal en maio, o fiscal xefe, Juan Carlos Aladro, explicou que "é unha acción para casos nos que se produce un abuso por parte dunha empresa ou entidade desta natureza". Sobre o caso concreto, o responsable do Ministerio Público apuntou que "as obras obrigaron aos usuarios a reducir a velocidade e a conducir por carrís específicos sen rebaixa algunha na peaxe", por non falar dos importantes atascos producidos cada vez que se rexistrou algún accidente de circulación na zona de obras.

"Todos os usuarios poderán reclamar ante a xurisdición Mercantil as cantidades que abonaron por facer un tránsito nestas condicións", engadiu Aladro.

O fiscal de Consumo, Álex Tuero, recibirá nos próximos días toda a documentación solicitada a Autoestradas do Atlántico (que, como se dixo, mostrouse colaboradora). Será o último paso antes da presentación dunha demanda que só se detería se a empresa decidise devolver o diñeiro aos condutores.

Comentarios