Jueves. 15.11.2018 |
El tiempo
Jueves. 15.11.2018
El tiempo

Fomento 'regala' a Audasa 26 millóns de euros dos galegos nas peaxes

Imaxe das obras na ponte de Rande. RAFA FARIÑA
Imaxe das obras na ponte de Rande. RAFA FARIÑA

As novas subidas autorizadas á xestora da AP-9 reportaranlle á empresa preto de 900.000 euros 'extras' ao ano, dos que 320.000 cobraranse entre Pontevedra e Vigo

En plena guerra de accionistas polo control do grupo Itínere, propietario da autoestrada galega, as dúas subidas que Fomento está a piques de autorizar nas peaxes da AP-9 suporán un agasallo extra de 26 millóns de euros para Audasa, a firma que xestiona a vía. O diñeiro sairá do peto de todos os usuarios, fundamentalmente galegos, a razón de 880.000 euros máis ao ano ata que expire a actual concesión, en 2048. Deles, 320.000 cobraranse directamente cada exercicio aos condutores que usen o tramo entre Pontevedra e Vigo.

En total, os galegos poderían acabar 2018 cunha subida na autoestrada do 3,91%. O pasado 1 de xaneiro aplicouse o 1,9% correspondente á aplicación do IPC do ano anterior. Agora, o Ministerio de Fomento prevé autorizar un 1% adicional para contribuír á amortización das obras da AP-9 en Rande e Santiago; xunto con outro 1% como compensación á concesionaria pola gratuidade na viaxe de volta dos usuarios entre Pontevedra e Vigo. Por este último concepto, o Estado xa abona da orde de 7 millóns de euros anuais a Audasa, é dicir, 210 millóns desde o presente exercicio ata o final da concesión.

Todo iso ocorre na autoestrada que compite en España e Europa pola peaxe máis cara e mentres seguen sen aclararse os prazos de obra en Rande, uns traballos que superan xa os tres anos de molestias sen que a concesionaria compense aos seus clientes polos atrasos, as colas e os colapsos. A Fiscalía emprendeu actuacións contra Audasa, á que esixe unha indemnización a todos os usuarios por inaugurar en falso a nova ponte de Rande o pasado decembro, sen que a obra estivese acabada e sen avisar da inutilización de distintos carriis durante meses.

SEN SAÍDAS DE URXENCIA. Na actualidade, a ampliada ponte de Rande está aberto ao tráfico, pero convertido nunha rateira. A totalidade das saídas de urxencia dos dous novos carriis laterais levan meses ocupadas pola maquinaria e os xeradores necesarios para concluír unhas obras ás que as previsións máis optimistas outórganlles un mínimo de dous meses máis.

O Estado non se expuxo rescatar a autoestrada galega, nin quere ceder o seu control á Xunta. Trátase da autoestrada máis rendible do grupo Itínere, xestor de 5 vías de peaxe españolas que suman preto de 600 quilómetros en total, pero que obtén da AP-9 algo máis da metade das súas ganancias (44 millóns dos 87,1 anotados en 2017). No entanto, pese ao maná galego na súa conta de explotación, Itínere obtivo o ano pasado un resultado negativo na súa cifra consolidada, cunha perda 25,1 millóns provocada pola amortización da forte débeda á que se enfronta.

Os expertos cifran o valor real de Audasa por baixo dos 7540 millóns

A pesar de que o Goberno de Mariano Rajoy chegou a valorar en marzo o custo dun rescate a Audasa na contorna dos 8.870 millóns de euros, expertos economistas galegos consideran que o valor real da columna vertebral viaria galega non superaría en ningún caso os 700 millóns.

Os números que barallou o Goberno no Congreso dos Deputados (eses 8.870 millóns) duplican a cifra de negocio actual de Audasa, multiplicada polos 30 anos que quedan de concesión.

Con todo, a guerra accionarial desatada estes días en Itínere, propietario de Audasa, desvela os prezos reais que manexan os donos da AP-9. A oferta realizada polo 56% do grupo é de 722 millóns de euros, o que sitúa o valor total de Itínere na contorna dos 1.300 millóns.

Audasa, dentro deste grupo, achega algo máis da metade da súa facturación e por encima do 40% dos quilómetros explotados pola firma en toda España. Este cálculo significa valorar á concesionaria da AP-9 galega por encima dos 650 millóns e por baixo dos 750. Algunhas voces, como a de Marea ou BNG, chegaron a suxerir a posibilidade dunha nacionalización da estrada galega para evitar o pago dun rescate con 30 anos de concesión por diante. O Goberno xa rescatou este ano as autoestradas radiais en Madrid cun custo que roldou os 3.500 millóns de euros, pero cunha concesionaria en quebra.

Fomento 'regala' a Audasa 26 millóns de euros dos galegos nas peaxes
Comentarios