Lores asume el liderazgo metropolitano en defensa de la sanidad pública

El regidor convoca un encuentro institucional el próximo 18 de enero con los alcaldes del distrito sanitario de Pontevedra para acordar una "posición común" ante el "deterioro" del sector

Fernández Lores. JAVIER CERVERA-MERCADILLO
photo_camera Fernández Lores. JAVIER CERVERA-MERCADILLO

El alcalde de Pontevedra, Miguel Anxo Fernández Lores, asume el liderazgo a favor de la sanidad pública y decide convocar a los alcaldes y portavoces de los 20 ayuntamientos del distrito sanitario de Pontevedra para "coñecer as súas opinións e saber cal é a situación no seu concello" ante el "deterioro" que está sufriendo este sector.

A la cita, que se llevará a cabo el próximo 18 de enero a las 11.00 horas en el Teatro Principal, están invitados todos los municipios incluidos en el área comprendida entre A Lama, O Grove, Portas, Cuntis, Moraña Caldas, y, por el sur, Bueu, Vilaboa y Soutomaior. 

Esta es la primera vez que el regidor nacionalista decide aunar fuerzas, de distintos colores políticos, para adoptar una "posición común e razoable" en defensa del sistema público de salud. 

Lores adopta esta decisión ante "a preocupación que hai na sociedade" al respecto de este tema, y es que, tal y como él mismo explicó este viernes, "non paro de sorprenderme do deterioro paulatino que está habendo neste eido".

En este encuentro institucional se verá "que medidas podemos tomar ou que decidimos manifestar publicamente diante das administracións competentes para que tomen as medidas necesarias". "Tentaremos que haxa un plantexamento forte e maioritario", afirmó.

"Non é normal todo o que está pasando e temos que petar na mesa. A sanidade é un servizo fundamental, igual que o ensino e os servicios sociais e hai que investir nela", apuntó el alcalde de la capital de la provincia.

El líder nacionalista, que además es médico de profesión, insistió también en las responsabilidades que tienen todas las autoridades sanitarias en este asunto, "tanto as do Estado como as da Xunta". 

"Entrevese que aí o que hai é un intento de menoscabar a sanidade pública e dalgunha maneira favorecer á privada, e iso vén de hai moitos anos porque o que se tiña que facer había que empezar a facerse hai tempo. Polo tanto, a responsabilidade é dos sucesivos gobernos do Estado e tamén das comunidades autónomas", señaló Lores.

En este sentido, el alcalde recordó que "nun momento determinado decidiuse impedir a creación de novas prazas para non incrementar o gasto público, iso foi unha decisión de Mariano Rajoy. Tamén se tomou a decisión de xubilar a xente aos 65 anos obrigatoriamente, cando eu coñezo a moitos médicos que estarían a gusto traballando ata os 70. Daquelas augas veñen estes lodos".

"Hai que tomar medidas xa porque hai unha falta de planificación que vén de moitos anos atrás. Se non se fai, non lle vexo moito futuro ao sistema", apuntó también Lores.

Cabe destacar que este encuentro surge al margen de la manifestación que ya está convocada por SOS Sanidade Pública en Galicia para el próximo mes de febrero. A este respecto, el líder nacionalista reivindicó que ahora es momento de "centrarse máis na parte institucional".

Comentarios