Lores ve "contraditorio" que la Xunta abra la puerta a otra pastera y vea inviable el traslado de Ence

El alcalde de Pontevedra critica "a inoperancia e deixadez de funcións" de Feijóo y acusa al PP de haber entregado "armas e bagaxe" a los intereses de Celulosas

Vista de la planta de Ence en la ría pontevedresa. DP
photo_camera Vista de la planta de Ence en la ría pontevedresa. DP

Las recientes declaraciones del presidente gallego, Alberto Núñez Feijóo, en las que aseguraba que en Galicia "caben dos pasteras" no han sentado bien en el Concello de Pontevedra. El alcalde, Miguel Anxo Fernández Lores, censuró este lunes  que el líder autonómico abra la puerta a fábricas de este tipo en la comunidad al mismo tiempo que defiende que el traslado de Ence es inviable. "Este apoio ás teses da empresa por parte do Partido Popular fano entrar en contradicións absolutamente flagrantes como, por exemplo, dicir que non hai alternativas de ubicación ó traslado e, ó mesmo tempo, dicir que hai posibilidades de ubicar dúas celulosas en Galicia. É absolutamente alucinante que si diga unha cousa e a outra. Non sei se nos queren tomar por parvos aos cidadáns e aos traballadores", afirmó.

El regidor nacionalista criticó la "inoperancia e deixadez de funcións" por parte del conselleiro de Industria, Francisco Conde, que el viernes pasado acudió a la mesa sobre el futuro de Celulosa, y por parte del propio Feijóo. "O presidente da Xunta ten todas as competencias en ordenación do territorio, en medio ambiente, en economía e en industria", subrayó.

Lores recordó el cambio de postura del PP gallego respecto a la salida de Ence de su actual ubicación, en Lourizán, que defendió públicamente hasta abril de 2015, en la antesala de las elecciones municipales. Con anterioridad a esta fecha, los populares solicitaban "xestos" a la empresa para analizar su continuidad, que ya permitía la modificada Ley de Costas, que aprobó el Gobierno entonces presidido por Mariano Rajoy. "No ano 2012, o Partido Popular cambiou de tocata e entregouse con armas e bagaxes ós intereses do consello de administración e dos accionistas de Ence. Fíxose de moitas maneiras e por entregas", señaló el alcalde, que mencionó la citada reforma de la Ley de Costas, la posterior concesión de la prórroga, anulada ahora por la Audiencia Nacional; la aprobación de un convenio con la Xunta vinculado a un plan social "para comprar vontades" y el apoyo a la "posición de presión violenta contra este Concello, ao que chamamos Ence borroka do PP'".

El alcalde de Pontevedra sostiene que "o PP está a defender os intereses da empresa e non está defendendo os intereses xerais da cidadanía como debería facer unha forza política que está no goberno". También aseguró que si el Ejecutivo municipal que preside tuviese competencias en ordenación do territorio e industria, "creo que seriamos quen non de manter os 500 postos de traballo da empresa, senón de manter ou crear eses 5.000 postos de traballo que di Ence que ten".

El regidor del BNG aludió también a la búsqueda de alternativas jurídicas que tanto la pastera como la Xunta han puesto encima de la mesa para esquivar la sentencia de la Audiencia Nacional que anula la actual prórroga dada a la planta de Lourizán. "Se lle dixo claramente que é imposible. Non é só que sexa ilegal. É que habería que modificar a Constitución para permitir que Ence estivera aí. Porque os terreos marítimo terrestres e de dominio público son inalienables e non se poden vender. Tampouco se poden cambiar de catalogación urbanística unha vez que hai unha sentenza que che di que tes que marchar. É imposible cambiar iso. Polo tanto, busquen unha alternativa. Malo será que non haxa un polígono industrial ou executar un polígono industrial estratéxico, que é a competencia da Xunta, para poder ubicar unha empresa deste tipo", zanjó.

Comentarios