O peche durante os dous meses e medio que durou o confinamento derivado da irrupción da covid-19 e a limitación da mobilidade, que está vixente, unidos a unha situación de inestabilidade laboral que se prolonga desde hai varios anos, son os tres factores que explican a caída rexistrada na matriculación de vehículos novos. Trátase dunha tendencia xeneralizada e con diferentes flutuacións.
Durante o ano 2020, na provincia de Pontevedra foron matriculados 9.953 vehículos, fronte aos 13.134 do exercicio anterior, o que supón un descenso do 24,92%, que está na liña do sucedido na Coruña (-24,85%) e Ourense (-24-93%), mentres que en Lugo foi, comparativamente, un pouco mellor: -22,40%. A caída rexistrouse nos dous apartados: venda a particulares (7.276 fronte a 9.658, -24-66%) e a empresas (2.674 ante 3.467, -22-87%).
"O ano foi complicado tendo en conta que de doce meses, realmente, vendemos dez, aínda así non nos queixamos", afirma Antonio García, responsable de Tambo Motor de Pontevedra. "No resto de España foi do 32% e o da comarca, incluíndo Poio, Marín e Bueu, do 27%", precisa.
"Este ano afrontámolo con optimismo e confiamos en que as axudas do Plan Renove, que acabaron o 31 de decembro, póidanse abrir de novo porque os fondos previstos non se esgotaron", expón.
"En xuño empezou a recuperarse a actividade e excepto os meses que estivemos pechados, o comportamento no resto foi parecido ao de 2019. O confinamento marcou o ano"
Sobre o exercicio que acaba de comezar, entende que "se as noticias, en canto ao tema da covid, non van a peor e realmente funciona a vacina, o ano debería ser normal e confiamos en igualar os datos de 2019". "Sería fiar moi fino dicir que podemos mellorar", engade.
"Hai unha incerteza moi grande e o que máis nos afecta son os peches perimetrais", expón Javier Portela, de Detroit Móbil. "Temos as nosas tendas en Vigo e persoas doutros concellos dubidan se poden desprazarse e non veñen por medo".
O descenso durante o ano 2020 foi xeneralizado en Galicia e cunhas porcentaxes moi similares nas catro provincias
"Falamos dunha caída das vendas de entre un 20 e un 30%", que considera similar á rexistrada no resto de España, onde o número de matriculacións baixou de 1,3 millóns a 800.000.
Portela considera positivas as axudas das administracións públicas, pero entende que é máis importante para o sector automobilístico que os compradores saiban que poden recibir un xustificante para desprazarse aos concesionarios. "Que nos deixen traballar" é a súa demanda.
Plácido Magariños, de Sermaga (Caldas de Reis), indica que as matriculacións caeron un 40%, e agrega que se se manteñen os sete empregados do persoal é grazas ás reparacións.
Por baixo dunha facturación inferior a dez unidades tamén figuran Mitsubishi (seis), Alfa Romeo (sete) e Cupa, con oito.
No polo oposto atópase Peugeot, á cabeza, con 148 coches matriculados, mentres que Dacia atopou saída a 139 vehículos novos e Seat logrou pór 124 no mercado.
Toyota atopou 115 compradores, mentres que Audi tamén se atopa no grupo que superou a centena, con 112, do mesmo xeito que Hyundai, que vendeu 107 unidades durante o mes pasado.