Medo, responsabilidade... e festa final

A comunidade educativa finiquita un curso marcado polos estritos protocolos fronte ao coronavirus
Regalos y emocionados aplausos a una profesora en el CEIP de Barcelos, este martes, a la salida del último día lectivo del curso escolar. GONZALO GARCÍA
photo_camera Agasallos e emocionados aplausos a unha profesora no CEIP de Barcelos, este martes, á saída do último día lectivo do curso escolar. GONZALO GARCÍA
Medo. Valentía. Responsabilidade. Todas estas palabras poderían definir un curso marcado pola pandemia do coronavirus e que logrou saír adiante grazas ao esforzo de docentes e do alumnado, que escamoteó múltiples experiencias para garantir a saúde. Por iso este martes, o último día para Infantil, Primaria, Secundaria e Educación Especial, as emocións foron as protagonistas. E a festa.

"Protocolos, distancias, cambios, frustracións... E había que dar clase tratando de salvagardar o sistema anterior, baseado no traballo cooperativo, nas emocións e na demostración dos afectos a través das apertas e dos bicos", recorda Carmen Quinteiro, profesora de Primaria no CEIP A Xunqueira I. "Cando cheguei o primeiro día e vinos a todos en filas, separados... Tiven que traballar moito con ese sentimento de frustración".

Os estritos protocolos impediron en moitos casos desde realizar saídas educativas a excursións, prohibiron hábitos tan consolidados con compartir materiais ou merendas e incluso a pelota nos recreos. Tamén enmascararon a grandes e pequenos, que se afixeron a lavarse as mans cinco veces na mañá sen perder de vista o xel hidroalcohólico.

O DJ Álex Pita amenizou a festa organizada pola Anpa no CEIP Manuel Vidal Portela, con dúas quendas para evitar aglomeracións. GONZALO GARCÍA
[O DJ Álex Pita amenizou a festa organizada pola Anpa no CEIP Manuel Vidal Portela, con dúas quendas para evitar aglomeracións. GONZALO GARCÍA]

O cambio en Bacharelato e Secundaria foi máis intenso se cabe, pois boa parte do estudiantado viuse obrigado a trastornar os seus costumes pasando ao horario de tarde, ou a estar na aula encajonado entre biombos de metacrilato.

Pero non todo foi negativo. A cara máis amable, e que agradeceron as familias, foi –nas etapas superiores– a redución do cociente e desdóbrelos, que permitiron aumentar o profesorado e unha mellor atención ao alumnado.

Aínda así, o virus logrou coarse nos centros, pero sen chegar ás dramáticas situacións que prevían as voces máis agoreiras o pasado mes de setembro. A área sanitaria Pontevedra-O Salnés, por exemplo, pecha o curso con 20 casos de covid, unha das cifras máis baixas do curso. Un único caso, iso si, obriga a pechar a escola infantil de Moraña, onde as clases continúan.

No CEIP Parada-Campañó celebraron unha festa da auga. CEDIDA
[No CEIP Parada-Campañó celebraron unha festa da auga. CEDIDA]

"Foi un curso distinto, moi atípico, non que as relacións persoais estiveron moi controladas e as distancias nos impuxeron o ritmo de cada día", destaca Alicia Martínez, a directora da CEP Marcos dá Portela, con 311 alumnos. Recorda aqueles primeiros días de curso "con moito medo, moita incertidume". "Non puidemos traballar de xeito máis próximo, con proxectos... Pero mirando atrás, estabamos máis asustados do que realmente pasou, polo menos neste cole". "O alumnado –subliña– respondeu moi ben, o profesorado tamén. A resposta das familias foi fantástica... Grazas a isto, todo estivo controlado". Martínez destaca o comportamento dos escolares, que non puideron "experimentar e compartir. Entenderon a situación e déronnos leccións, portáronse moi ben". Vacacións máis que merecidas.

O coro da Xunqueira I canta coas mans na despedida máis emotiva

Actuación do coro do IES A Xunqueira I ante o alumnado de 3º de Primaria do colexio. GONZALO GARCÍA
[Actuación do coro do IES A Xunqueira I ante o alumnado de 3º de Primaria do colexio. GONZALO GARCÍA]

Se as emocións estiveron este martes a flor de pel logo dun curso marcado polas restricións, as bágoas non puideron conterse no CEIP A Xunqueira I, onde á primeira hora actuou o coro do instituto homónimo.

Non foi unha actuación calquera. A formación dirixida pola profesora Luisa Sánchez interpretou dous temas, Durme, meu meniño e Can you hear me?, non só coas súas voces amortecidas pola máscara, senón tamén cantando coas mans, isto é, signando.

Alén da tarima dous grupos de terceiro de Primaria coas súas mestras e con Rebeca Araújo, a intérprete de lingua de signos que é unha máis na clase da profe Carmen (Quinteiro) e a alumna Miriam, grazas a quen os seus compañeiros teñen totalmente normalizado este modo de comunicarse.

Así que, dado que eles tamén son "uns artistas", subíronse ao escenario para interpretar a súa propia canción, coas voces e as mans: Cucú, do álbum Fíos do querer de Çe Orquestra Pantasma. Unha emocionante despedida de curso en em <>petit comité.

Comentarios