Multas de ata 500 euros por circular en patinete eléctrico pola cidade

A nova ordenanza de mobilidade do Concello expón a súa regulación, pero na actualidade existe un baleiro legal e usuarios destes vehículos aseguran ter problemas

Un joven paseando en patinete por el centro de la ciudad. DAVID FREIRE
photo_camera Un mozo paseando en patinete eléctrico polo centro da cidade. DAVID FREIRE

Aínda que oficialmente son Vehículos de Mobilidade Persoal (VMP), todo o mundo coñécelles por un nome moito menos técnico: patinetes eléctricos. A moda chegou á maioría de cidades españolas e parece que para quedar, e Pontevedra non ía ser menos.

Con todo, aínda que para algúns poden parecer pouco máis que un xoguete, a realidade é que chegan a alcanzar os 25 ou 30 quilómetros por hora e o seu uso, polo momento, carece de regulación. A Dirección Xeral de Tráfico, mentres non se elabora unha normativa específica, optou en 2016 por propor unha serie de criterios aos concellos e deixalo nas súas mans.

No caso de Pontevedra, a nova ordenanza de mobilidade anunciada en maio deste ano planea regular a velocidade e o uso de bicicletas, patinetes (con ou sen motor) e outros vehículos nos espazos públicos, pero o Concello asegura que os técnicos aínda están a traballar na redacción do texto legal e, en concreto, atópanse traballando tamén nese aspecto.

Esta falta de normativa clara deixa nas pavías aos seus usuarios, que aumentan cada día que pasa. "Son cómodos, rápidos, aforras diñeiro, como moito sóbeche un pouco o recibo da luz, non contamina...". Así explica Emilio algunha das razóns que lle levaron a adquirir un destes patinetes. Fíxoo case ao mesmo tempo que David, coa intención de acurtar o tempo de desprazamento diario ao seu traballo.

Coñecedores das polémicas que estaba a haber con este método de desprazamento, contan que antes de facer o investimento consultaron coa Dirección Xeral de Tráfico, o Concello de Pontevedra, Policía Local... E en todos recibiron a mesma resposta, que non había problema á hora de circular con eles.

Con todo, pouco logo de adquirilo David atopouse co seu primeiro problema. "Saía de casa á primeira hora da mañá para ir ao traballo e paroume a Policía Local. Dixéronme que tiña que levar matrícula, intermitentes, luces de posición... E que tiña que dalo de alta no Concello", explica. A pesar de que intentou disuadir ao axente e explicarlle que o consultou e que non había ningún problema, atopouse ante unha multa por falta de autorización administrativa por valor de 500 euros.

Tras verse nesa situación, David decidiu acudir á DXT coa intención de pedir a autorización administrativa para circular. Con todo, alí informáronlle que, debido ás súas características, non se podía asimilar a un vehículo de motor. Ademais, noutra ocasión tanto David como Emilio recibiron un aviso da Policía Nacional ao atoparse circulando cos seus patinetes.

Doutra banda, o Concello non confirma cales son as medidas que se toman na actualidade ante este tipo de vehículos.

Todo iso disuadiu a David de utilizar o seu patinete como modo de desprazamento pola cidade e vendeuno. Emilio, con todo, ten claro que seguirá usándoo. "En agosto deixeino en casa porque había moita xente, pero agora coa volta ao cole volverei ir ao traballo con el", asegura.

Ademais de quen teñen un patinete eléctrico en propiedade, en Pontevedra, aínda que non existe un servizo para compartilos como o que acaba de prohibir o Concello de Valencia por falta de licenza, hai varias empresas que ofrecen a posibilidade de alugalos por horas.

As cidades galegas aínda non o teñen regulado
A pesar de que son os concellos os que deberían acelerar a normativa, e ante o crecemento exponencial deste tipo de vehículos, a Dirección Xeral de Tráfico avoga por regular o patinete eléctrico na reforma da Lei de Seguridade Viaria.

Mentres que en Pontevedra está a traballarse na súa regulación, outras cidades galegas teñen nas súas ordenanzas de mobilidade figuras similares. Lugo, cun texto legal aprobado en 2013, só fai referencia aos vehículos persoais sen motor, pero establece que deben circular por beirarrúas e zonas peonís "sempre que non haxa aglomeracións de persoas".

Noutros casos, como en Santiago, A Coruña e Ourense, as súas ordenanzas falan de monopatines, patinetes tradicionais ou "aparellos similares", unha expresión que podería incluír aos eléctricos, e limítanos igualmente a circular "a paso de persoa" polas beirarrúas ou rúas residenciais que estean debidamente sinalizadas.

Comentarios