El Museo ofrece la posibilidad de poner un pie en la Luna y lanzar un SOS desde el Titanic

El Colexio de Enxeñeiros de ‘Teleco’ de Galicia presenta una experiencia de realidad virtual para interactuar en distintos momentos históricos

Leal viviendo la xperiencia de la realidad aumentada. DAVID FREIRE
photo_camera Leal viviendo la xperiencia de la realidad aumentada. DAVID FREIRE

¿Se imaginan poner un pie en la Luna en frente del mismísimo Neil Amstrong el 21 de julio de 1969? ¿O lanzar un SOS desde el Titanic la fatídica noche del 12 de abril de 1912? ¿O quizás conectar la primera llamada de teléfono de la historia, en 1878? Ahora es posible, al menos durante hoy y mañana en el Museo de Pontevedra.

El Edificio Sarmiento acoge una experiencia de realidad virtual para interactuar en diferentes momentos históricos, diseñada por el Colegio Oficial de Ingeniería de Telecomunicaciones con motivo de su 50 aniversario. Su delegación gallega organiza esta exposición itinerante, que ha cosechado una gran acogida por donde ha pasado, como la Domus, en A Coruña. "Veu xente de todas as idades e todos saen moi satisfeitos", explica Julio Sánchez Agrelo, decano del Colexio de Enxeñeiros de Telecomunicacións de Galicia. La entidad considera que el Museo es "o mellor sitio" para ofrecer este trabajo, elaborado por una empresa especializada. "Invito a todas as persoas a que veñan, tamén a familias, xa que os rapaces gozan moito desta experiencia. É algo diferente e novidoso".

La elección de los momentos históricos tiene su razón de ser. "O que queriamos con esta mostra era achegar a profesión do enxeñeiro á cidadanía. Momentos nos que as telecomunicacións xogaron un papel importante, como a chamada SOS do Titanic, que permitiu salvar a máis de 700 persoas, ou a chegada do home á Lúa; a radio, con aquel programa no que Orson Wells asustou a media América (1938)... Podían ser outros, pero o traballo tiña que ter esta duración", aproximadamente unos cinco minutos.

La experiencia se completa con un paseo entre las pirámides de Egipto y un breve vuelo desde el espacio exterior "para mostrar as posibilidades da tecnoloxía, para ver que podes estar virtualmente en Exipto e a sensación é esa, de estar no medio do deserto".

A la presentación de la iniciativa asistieron el director del Museo de Pontevedra, Carlos Valle, y el diputado provincial de Cultura, Xosé Leal, quien no dudó en estrenar —y repetir— el equipo, compuesto por unas gafas de realidad virtual, unos mandos y un portátil.

VISIBILIZACIÓN. "Queremos visibilizar o traballo dos enxeñeiros de telecomunicacións, que teñen aplicacións acordes ás necesidades de toda a sociedade", subrayó Leal. "Este é un centro de referencia que pode aproveitar estas sinerxías para múltiples actividades e que se escollera este Museo e que poidamos facer unha achega a nivel tecnolóxico é un orgullo, sobre todo porque estamos conmemorando o Ano do Patrimonio".

Valle, por su parte, admitió que se sorprendió al recibir la propuesta, pero "decateime de que iamos na dirección correcta. Por un lado, porque esta tecnoloxía xa é historia e susceptible de ser musealizada e, en segundo lugar, boa parte dos materiais que se exhiben aquí foron tecnoloxía punteira no seu momento. Moitas veces non somos conscientes de que vivimos nun mundo nun momento determinado que pasará a ser historia".

Comentarios