O novo bus urbano de Pontevedra porase en marcha o 1 de xuño

Concello e Xunta pechan o acordo do transporte, que implicará a baixada do prezo do billete de 1,50 a 0,85 euros. "Haberá rebaixas máis importantes", confirma o edil de Mobilidade
Un bus urbano. ARCHIVO
photo_camera Un bus urbano. ARQUIVO

O novo bus urbano empezará a operar o 1 de xuño en Pontevedra. Así o confirmou este martes o concelleiro de Mobilidade, Demetrio Gómez Junquera, tras a celebración da comisión de Infraestruturas, que ratificou por unanimidade o convenio entre o Concello e a Xunta para activar as novas liñas de transporte na cidade.

O acordo, que será ratificado no Pleno do luns, implicará a reordenación da mobilidade en autobús. Crearanse dúas liñas circulares que terán un percorrido maior para chegar a máis puntos da capital. "Teremos un deseño que se adapta á realidade da Pontevedra do século XXI", destacou Gómez Junquera, que afirmou que o novo sistema terá "máis frecuencias de servizos a Montecelo, conexións directas co Hospital e será absolutamente respectuoso co modelo de cidade", evitando o paso de zonas de prioridade peonil.

A liña 1, de cor verde, contará con 40 paradas e dará servizo ao barrio do Burgo, a centros de saúde, ao campus universitario da Xunqueira e a distintas sedes administrativas, entre elas, a que a Xunta ten en Campolongo. A liña 2, de cor azul, terá 33 paradas e permitirá que os cidadáns poidan chegar ao Hospital Montecelo.

Ambos os itinerarios sairán da rúa Alemaña, en Monte Porreiro, pero terán un destino distinto. O primeiro finalizará na estación de autobuses e o segundo farao na Praza de Galicia.

O edil de Mobilidade asegurou que as frecuencias serán cada media hora, excepto en Monte Porreiro, onde se cruzan ambos os servizos, que manterá a cadencia de 15 minutos.

O convenio entre ambas as administracións implicará un gasto anual de 146.000 euros por parte do Concello. Para o presente exercicio, a cantidade consignada será menor, duns 85.000 euros. A Consellería de Infraestruturas asumirá os preto de 500.000 euros que custa manter o servizo circular, que implicará reducir de catro a dous os contratos en vigor, e as viaxes gratuítas para menores de 21 anos que dispoñan da Tarxeta Xente Nova.

O novo sistema de mobilidade implicará un cambio pioneiro no transporte en Galicia. E o motivo reside en que, por primeira vez, as liñas de autobús dunha cidade serán asumidos por autocares que proceden doutros concellos. Esta fórmula porase en marcha co obxectivo de aforrar custos e que o servizo sexa máis eficaz.

Liña1 Pontevedra

TARIFAS. O acordo bilateral tamén incluirá a revisión das tarifas. Para iso asinarase outro convenio, que obrigará a Pontevedra a poñer enriba da mesa outros 145.000 euros. A intención é que o billete, que co novo cartón metropolitano pasará de 1,50 a 0,85 euros partir do próximo mes de xuño, sexa aínda máis barato. "Haberá rebaixas importantes", confirmou o edil de Mobilidade, que evitou concretar o prezo final ata que se pechen todos os flocos.

Segundo a Consellería de Infraestruturas, a intención é que a bonificación do autobús urbano sexa, como mínimo, de 0,50 euros en todas as viaxes internas no termo municipal de Pontevedra. A estes descontos sumaranse os da cartón metropolitano, que reduce o custo das viaxes nun 10%. As mesmas fontes aseguraron o pasado mes de febreiro a Diario de Pontevedra que os usuarios recorrentes poderían acceder a rebaixas maiores se se realizan máis de 20 viaxes ao mes.

Liña 2 Pontevedra

A DEMANDA. Gómez Junquera asegurou que o pacto do bus urbano será a primeira peza do futuro sistema de mobilidade en Pontevedra, que incorporará o transporte a demanda para dar servizo ás parroquias do rural ás que non chegue a liña regular. O servizo empregará taxis para facilitar os desprazamentos. Para iso, as empresas Demesix, Sicom e Zitycard traballan na plataforma dixital que permitirá activar este sistema. O contrato, financiado con fondos europeos Feder, custará 266.587 euros. A previsión do Concello é que no horizonte de 2023 estea en marcha todo o plan.

O concelleiro do BNG, que recordou que todas as paradas estarán debidamente sinalizadas, evitou entrar en polémicas sobre o transporte urbano, que xerou un duro enfrontamento entre Pontevedra e a Xunta, especialmente durante o anterior mandato, cando os nacionalistas gobernaban en solitario. As desavinzas entre ambas as institucións levaron ao Goberno galego a dar un ultimato ao Executivo municipal, ao que ameazaba con pecharlle a billa se non asumía o custo íntegro do bus urbano a Monte Porreiro e redeseñaba ou mantiña as liñas que agora cambiarán. "Cando se chega ó final dunha negociación non é bo botar cousas en cara. O importante é ter chegado a un acordo", dixo Gómez Junquera, tras recordar que "o deseño global" do sistema que no seu día propuxo a Administración pontevedresa é o que agora se implantará.

Comentarios