O téxtil supón o 40% das vendas no comercio de toda Pontevedra

En rebaixas a porcentaxe aumenta ata o 60% ►A provincia perdeu 4.500 tendas durante a crise ►A Federación aprecia certa recuperación, pero lamenta que a liberalización do calendario de saldos prexudique ao pequeno comercio
Benito Corbal concentra numerosas tiendas, aunque estas proliferan por toda la ciudad.
photo_camera Benito Corbal concentra numerosas tiendas, aunque estas proliferan por toda la ciudad.

O comercio de artigos téxtiles é un dos que antes reflicten as variacións da situación económica xeneral, por iso é polo que a recuperación xa se empece a notar nesta área. Segundo sinalou a Federación Provincial de Comercio de Pontevedra, este sector aglutina o 40% de toda a actividade comercial na capital do Lérez e, nos períodos de rebaixas, esa porcentaxe aumenta ata o 60%.

De acordo coa mesma fonte, a provincia pontevedresa é a segunda de Galicia que máis gasta en roupa e calzado, por detrás da Coruña e por diante de Ourense e Lugo.



Os galegos gastan de media máis de 630 euros anuais por persoa en moda. Antes da crise desembolsaban 830

Así o precisou o presidente da Federación, Antonio Reguera, quen indicou que a capital herculina e Santiago de Compostela concentran un maior volume de grandes superficies, mentres que Pontevedra e Vigo seguen levando a dianteira co comercio comerciante polo miúdo e tradicional.

Segundo o último informe de consumo elaborado polo Instituto Galego de Estatística, o gasto medio dos galegos en artigos de vestir e calzar tocou fondo no ano 2014 e desde entón estase recuperando, aínda que aínda segue moi lonxe dos niveis anteriores á crise. Concretamente, en 2007 o nivel de gasto en moda era de 830 euros anuais por persoa, unha cifra que foi decaendo ata chegar a 565 euros por individuo na anualidade de 2014 e que ao ano seguinte xa ascendera ata 632 euros.

Un estudo da EAE Business School titulado O sector téxtil e o gasto en pezas de vestir 2016 precisa que, nese mesmo exercicio, o desembolso dos galegos en pezas de vestir ascendeu a 1.886 millóns de euros, colocando a esta comunidade autónoma como unha das primeiras do ranking nacional en gasto por habitante e mostrando un incremento do 18,39% con respecto a 2009, un dos anos máis negros da crise. Segundo os cálculos da mesma entidade, o gasto en roupa crecerá un 10,6% en España de aquí a 2019, mentres que en Galicia farao un 10,5%.

O presidente da Federación Provincial de Comercio de Pontevedra confirmou que se nota que parte da crise pasou", pero, con todo, aclarou que "se se mellorou algo é a base de sacrificios".

De feito, Antonio Reguera sinalou que nos últimos tempos ao redor de 4.500 comercios comerciantes polo miúdo da provincia víronse obrigados a pechar por culpa da terrible situación económica e que aínda falta moito para recuperar o número de negocios que había antes. "Chegamos a ter 14.000 comercios na provincia e agora apenas pasamos dos 9.000", afirmou.

REBAIXAS DE TEMPADA. Ademais, o presidente da Federación sinalou que a liberalización dos períodos de rebaixas (aprobada no ano 2012) non fixo máis que apertar a soga ao pequeno comercio.

Segundo manifestou, as grandes firmas son as que marcan a pauta e, cando estas deciden rebaixar os seus artigos con descontos mid season ou de tempada, obrigan aos negocios tradicionais a imitalas ou, pola contra, exercen unha competencia que os afoga e dificulta a súa subsistencia.

"A liberalización aprobouse en contra do criterio do comercio tradicional, que quería que se respectasen os dous períodos de rebaixas anuais de xaneiro e xullo. Con todo, impuxéronse as presións das grandes áreas e dos centros comerciais e iso está a prexudicar aos pequenos", apuntou Antonio Reguera. "Vese cada ano. Antes, as rebaixas empezaban logo de Reyes, pero agora moitas marcas inícianas a finais de novembro (co xa famoso Black Friday) e practicamente encadéanas coas rebaixas de xaneiro".

Iso potencia as vendas? Segundo Reguera Repiso, depende, posto que "quizá se vende máis en novembro, pero en Reyes a facturación baixa". Nos últimos días, algunhas franquías de moda da cidade do Lérez exhibían carteis con importantes descontos.

"Moitos quixeron aproveitar a Semana Santa e o movemento de turistas e, de feito, si se notou un incremento do consumo", dixo o presidente da Federación de Comercio. Con todo, puntualizou que os períodos de maior actividade nas tendas do sector téxtil seguen sendo "o verán e as rebaixas de inverno".

Comentarios