O xúbilo entre os colectivos que abanderaron as acusacións particulares era evidente este luns, nada máis coñecerse a sentencia que condena a Audasa por cobrar peaxes durante a ampliación da ponte de Rande. En-Colectivo, que representou os intereses duns 220 afectados, valorou moi positivamente a resolución do litixio e non dubidou en tender a man a calquera condutor que se poida sentir afectado.
Diego Maraña, presidente da asociación, afirmou que se trata dunha moi boa noticia para todos os usuarios da AP-9 que se viron afectados as obras da ponte de strong <>Rande e para todos os galegos en xeral".
Incidiu no feito de que, por primeira vez, un xuíz declare abusivo o cobro das peaxes en determinadas circunstancias que afectan á normal circulación dos vehículos, "o que nos fai ser optimistas para situacións similares que se poidan producir no futuro", en referencia a que calquera incidencia que teña lugar a partir de agora nunha autoestrada e non sexa advertida debidamente, poderá dar dereito a que se reclame a peaxe abonada.
O responsable de En-Colectivo anima a todas as persoas que circularon pola AP-9 entre febreiro de 2015 e maio de 2018 e víronse afectadas os atascos a póñanse en contacto coa asociación para poder xestionar a súa reclamación.
"O trámite a seguir é asociarse a En-Colectivo mediante un formulario habilitado en www.en-colectivo.com e facilitar a documentación requirida para adherirse a esta reclamación», explica.
ASETRANSPO. Pola súa banda, a Asociación de Transportistas de Pontevedra, que engloba a máis de 500 profesionais, prevé "unha avalancha de reclamacións" agora que a Xustiza dálle a razón aos afectados polas obras.
Ramón Alonso, presidente deste colectivo, apunta que "non podemos facer unha reclamación colectiva porque hai asociados con 250 camións e outros con dous, así que cada un deberá estudar o seu propio caso e decidir os danos e prexuízos que sufriron con todo este balbordo. O único que podemos darlles desde Asetranspo é toda a asesoría xurídica que está nas nosas mans".
Destaca que as retencións en Rande, no caso dos transportistas, supuxeron un prexuízo económico "moito maior que o de calquera particular, porque os atascos custáronnos diñeiro, moito diñeiro". Para xustificalo, recorda que "o 80% das viaxes teñen un horario de obrigado cumprimento, e calquera demora supón unha sanción económica (unha porcentaxe que se desconta da compra) ou, no peor dos casos, o adiamento ou a anulación da descarga, co que o transportista se ve obrigado a levala ao lugar de orixe".
Alonso comenta, así mesmo, que "estabamos moi expectantes ante esta sentenza, porque no seu momento non puidemos adherirnos á demanda da Fiscalía, pero agora que se lle dá a razón aos afectados, imos presentar as nosas reclamacións".