Optimismo pola repercusión do fallo en futuras situacións similares

Asetranspo prevé "unha avalancha de reclamacións" das súas 500 socios, "porque os atascos custáronnos moito máis diñeiro que aos demais"
2020022517324457510
photo_camera Peaxe na AP-9. RAFA FARIÑA

O xúbilo entre os colectivos que abanderaron as acusacións particulares era evidente este luns, nada máis coñecerse a sentencia que condena a Audasa por cobrar peaxes durante a ampliación da ponte de Rande. En-Colectivo, que representou os intereses duns 220 afectados, valorou moi positivamente a resolución do litixio e non dubidou en tender a man a calquera condutor que se poida sentir afectado.

Diego Maraña, presidente da asociación, afirmou que se trata dunha moi boa noticia para todos os usuarios da AP-9 que se viron afectados as obras da ponte de strong <>Rande e para todos os galegos en xeral".

Incidiu no feito de que, por primeira vez, un xuíz declare abusivo o cobro das peaxes en determinadas circunstancias que afectan á normal circulación dos vehículos, "o que nos fai ser optimistas para situacións similares que se poidan producir no futuro", en referencia a que calquera incidencia que teña lugar a partir de agora nunha autoestrada e non sexa advertida debidamente, poderá dar dereito a que se reclame a peaxe abonada.

O responsable de En-Colectivo anima a todas as persoas que circularon pola AP-9 entre febreiro de 2015 e maio de 2018 e víronse afectadas os atascos a póñanse en contacto coa asociación para poder xestionar a súa reclamación.

"O trámite a seguir é asociarse a En-Colectivo mediante un formulario habilitado en www.en-colectivo.com e facilitar a documentación requirida para adherirse a esta reclamación», explica.

ASETRANSPO. Pola súa banda, a Asociación de Transportistas de Pontevedra, que engloba a máis de 500 profesionais, prevé "unha avalancha de reclamacións" agora que a Xustiza dálle a razón aos afectados polas obras.

Ramón Alonso, presidente deste colectivo, apunta que "non podemos facer unha reclamación colectiva porque hai asociados con 250 camións e outros con dous, así que cada un deberá estudar o seu propio caso e decidir os danos e prexuízos que sufriron con todo este balbordo. O único que podemos darlles desde Asetranspo é toda a asesoría xurídica que está nas nosas mans".

Destaca que as retencións en Rande, no caso dos transportistas, supuxeron un prexuízo económico "moito maior que o de calquera particular, porque os atascos custáronnos diñeiro, moito diñeiro". Para xustificalo, recorda que "o 80% das viaxes teñen un horario de obrigado cumprimento, e calquera demora supón unha sanción económica (unha porcentaxe que se desconta da compra) ou, no peor dos casos, o adiamento ou a anulación da descarga, co que o transportista se ve obrigado a levala ao lugar de orixe".

Alonso comenta, así mesmo, que "estabamos moi expectantes ante esta sentenza, porque no seu momento non puidemos adherirnos á demanda da Fiscalía, pero agora que se lle dá a razón aos afectados, imos presentar as nosas reclamacións".

Comentarios