O pacto do bus rebaixará o prezo do billete a 0,85 euros

O desconto aplicarase en todas as liñas internas de Pontevedra grazas ao acordo entre a Xunta e o Concello 
Un viajero subiéndose a un autobús en la Plaza de Galicia. BEATRIZ CÍSCAR
photo_camera Un viaxeiro subíndose a un autobús na Praza de Galicia. BEATRIZ CÍSCAR

O pacto do bus rebaixará o prezo do billete a 0,85 euros. Así o confirmou o venres a este xornal a Consellería de Infraestruturas, que dirixe Ethel Vázquez, tras a reunión mantida co Concello para avanzar nas negociacións para implantar o novo plan de transporte público no municipio. As mesmas fontes sinalaron que o desconto aplicarase a todas as liñas internas de Pontevedra, nas que o prezo estándar das viaxes sitúase en 1,50 euros.

No encontro entre ambas as administracións, celebrado por vía telemática, estaban presentes o director xeral de Mobilidade da Xunta, Ignacio Mestre; o concelleiro de Mobilidade, Demetrio Gómez Junquera; o director xeral de Urbanismo do Concello, Xosé Manuel Tato, e outros técnicos. A conferencia de traballo serviu para ratificar o acordo marco ao que o presidente autonómico, Alberto Núñez Feijóo, e o alcalde, Miguel Anxo Fernández Lores, anunciaron o pasado día 10 tras a súa sétima reunión oficial, na que repasaron as obras e proxectos pendentes na capital provincial.

O pacto do transporte determinará o papel que as dúas administracións xogarán no novo sistema de mobilidade. Pontevedra deberá financiar este plan cuns 265.000 euros ao ano. Deles, 145.000 destinaranse á bonificación dos billetes dos usuarios que entran e saen da cidade. E os 120.000 euros restantes irán para as dúas liñas circulares do bus urbano que se crearán na cidade.

As paradas do bus urbano serán asumidas polas liñas de transporte que veñen de fóra do concello para aforrar custos

Os itinerarios que conectarán o centro con Monte Porreiro e o Hospital de Montecelo serán asumidos polos autobuses que veñen de fóra do municipio. Será, xa que logo, a primeira vez que a Xunta asuma esta fórmula. O seu obxectivo é evitar que haxa liñas que fagan o mesmo percorrido e así aforrar custos.

Aínda que os detalles das paradas aínda non se deron a coñecer, o certo é que tanto o Concello como a Xunta tiñan previsto que as paradas fosen case as mesmas que ata agora mantiña o bus a Monte Porreiro. Deste xeito, as frecuencias seguirían sendo cada 15 minutos. O único que variaría sería a ruta que realiza o condutor.

MODELO DE CIDADE. O concelleiro de Mobilidade, Demetrio Gómez, asegurou a través dun comunicado de prensa, que a redacción do convenio que fixará as liñas de transporte urbano redactarase ao longo do mes de decembro. O obxectivo é que este acordo se formalice "canto antes". 

O edil do BNG sostivo que a proposta que hai encima da mesa respecta o modelo de cidade e os tráficos peonís. Cabe recordar que na reordenación das liñas de transporte, a Xunta incluíu por erro paradas na capital provincial en zonas polas que non podían pasar os autobuses. Esta circunstancia corrixiuse cando as novas concesións sacáronse a concurso.

O concelleiro de Mobilidade, que este venres reuniuse con responsables autonómicos, confía en que o convenio se formalice "canto antes" 

TARXETA NOVA. No acordo do autobús, a Consellería de Infraestruturas comprométese a manter o financiamento do cartón Xente Nova, que permite aos menores de 21 anos viaxar gratis en todos as liñas autonómicas.

O uso deste dispositivo púxose en marcha o 15 de xuño na área metropolitana pontevedresa. Os dispositivos activáronse en 13 concellos da comarca: Pontevedra,Poio, Sanxenxo Bueu, Campo Lameiro, Cerdedo-Cotobade, A Lama, Moraña, Ponte Caldelas e Vilaboa. A maior parte deles expedíronse a mozas da capital das Rías Baixas.

O último dato facilitado pola Xunta, do pasado mes de setembro, revela que case 4.000 persoas posúen dita cartón.

O transporte a demanda ao rural, en fase de deseño
En paralelo ao pacto coa Xunta, o Concello traballa no plan de transporte a demanda. O servizo ten como obxectivo facilitar a mobilidade aos veciños do rural a cuxas parroquias non chega o autobús. O deseño do sistema, que se pagará con fondos europeos Feder, estará listo antes de 2023.

343.270,95 euros
O proxecto custará 343.270,95 euros. Consta de dous contratos: o estudo para definir como será o servizo, adxudicado por 76.683,75 euros a MCRITS.L. e Seteoitavas Sociedade Cooperativa Galega, e o desenvolvemento da aplicación informática, que farán Demesix, Sicom e Zyticard por 266.587,20 euros.

Comentarios