Os paros en Renfe afectarían a uns 30 trens e a ao redor de 4.500 usuarios en Pontevedra

Os sindicatos alertan de que Pontevedra "é o caso máis sanguento" de Galicia nos recortes de persoal que minguan o servizo â??A empresa confía en que a intensificación das negociacións nos próximos días poida evitar a convocatoria de folga

Una joven abandonando la zona de venta de billetes de la estación de tren de Pontevedra. JAVIER CERVERA-MERCADILLO
photo_camera Unha moza abandonando a zona de venda de billetes da estación de Pontevedra. JAVIER CERVERA-MERCADILLO

Uns 28 trens, case unha trintena. é a cifra de convois que se verán afectados na estación de Pontevedra de prosperar a convocatoria de folga que os sindicatos de Renfe comunicaron este mércores á empresa.

Obviamente, trátase das viaxes incluídas nas franxas horarias nas que están previstos os paros parciais, isto é, de 6 a 7 horas e de 19 a 20 horas os días 29 de xuño e 2, 13 e 16 de xullo; de 14 a 18 horas o 23 de xuño e o 24 de xullo; e de 9.30 a 13.30 horas (case toda a mañá) o próximo día 24 e o 25 de xullo, festividades de San Juan e Santiago Apóstolo, respectivamente. No caso de que a protesta mantéñase, Renfe establecería uns servizos mínimos, que mantería o tránsito dalgúns destes trens.

En calquera caso, os convocantes do paro estiman que quedarían sen servizo ao redor duns 4.500 pasaxeiros que utilizan habitualmente as plataformas da estación pontevedresa. "En cada tren viaxan entre 100 e 150 persoas ao día, con picos de 200 nas horas punta. Ademais, o 24 de xullo todas as viaxes a Santiago van ata a bandeira, con motivo dos lumes do apóstolo", explica Carlos Díaz, representante de UXT no comité.

Esta medida de presión deriva da falta de persoal nos postos de venda de billetes e información nas estacións de Vigo-Guixar, Vilagarcía e Pontevedra. Este último, segundo os sindicatos, "é o máis sanguento de toda Galicia, porque se dá a particularidade de que hai un cruzamento de viaxeiros da Coruña e de Vigo, o que repercute nunha especial carga de traballo nestes postos". A presión chega ao extremo de que, en moitas ocasións, "só hai unha persoa en toda a tarde para atender o servizo, o que lle impide gozar dos descansos aos que ten dereito, porque se non, ao volver, atópase unhas colas tremendas", destaca Carlos Díaz.

Carlos Díaz, portavoz de UXT en Renfe
"Polas tardes hai só unha persoa para atender os despachos de billetes, o que lle impide gozar dos seus 20 minutos de descanso"

O comité de empresa subliña que estas carencias veñen producindo desde hai un ano e repercuten en todos os demais servizos que se prestan nas estacións, ademais de provocar situacións de tensión laboral e a imposibilidade de realizar o traballo nunhas condicións dignas minimamente aceptables.

"En xuño do ano pasado explicámoslle aos representantes rexionais da empresa que a situación empezaba a ser preocupante, pero nos responderon que desde Madrid non enviaban máis persoal e que non podían facer nada. Este ano só o único reforzo de persoal que chegou a Galicia foron tres persoas para A Coruña e Santiago, e ningunha para Vigo, Vilagarcía e Pontevedra", reprocha o representante de UXT, que cifra en cinco "ou seis persoas" o incremento necesario do persoal "para traballar nunhas condicións dignas".

Fontes de Renfe, pola súa banda, admitiron este mércores ser conscientes do problema, aínda que tachárono de desaxustes "puntuais" derivados dun cúmulo de factores, talles como baixas de longa duración, horas sindicais, libranzas... "pero entendemos que o persoal actual é suficiente".

Sobre a carencia de efectivos nos despachos de billetes recordaron que existen outras vías para adquirir os billetes, como a web de Renfe ou as máquinas de autoventa. "En calquera caso, aínda recibimos hoxe (polo mércores) a convocatoria de folga e intensificaremos as negociacións para evitala", apuntan.

Enfado xeral. Unha vendedora foi agredida por unha muller en Pontevedra
Os principais damnificados pola escaseza de persoal nos postos de venda de billetes son os usuarios, especialmente aqueles que chegan co tempo xusto á estación e ven obrigados a soportar longas colas, co consecuente enfado.

Unha situación que se crispa especialmente cando o viaxeiro perde o tren debido á espera.

Carlos Díaz defende que "os traballadores non podemos pagar os pratos rotos", como lle ocorreu hai uns seis meses a unha traballadora da estación pontevedresa. Naquela ocasión, o nerviosismo dunha muller pola posibilidade de perder o seu tren levouna a encararse coa vendedora, á que chegou a agarrala polo peito e a zarandearla.

SEN IR AO BAÑO. O sindicalista apunta a singularidade de Pontevedra, "onde polas tardes hai só unha persoa e apenas pode ir ao baño ou atender un imprevisto, porque á volta xa ten a cola no portelo e chámanche de todo menos bonito".

Díaz recorda que en Guixar outro viaxeiro, visiblemente enfadado pola demora, "pediunos o libro de reclamacións e marchouse con el".

Agrega que "non está xustificado o clima de tensión e os insultos que temos que soportar por unha mala xestión de Renfe".

Comentarios