Pedaladas e CC OO ven na nova ordenanza a solución ao conflito dos patinetes

Ambos os colectivos solicitan a súa regulación para resolver os problemas de convivencia

Un hombre paseando en patinete eléctrico. DAVID FREIRE (ARCHIVO)
photo_camera Un home paseando en patinete eléctrico. DAVID FREIRE (ARQUIVO)

O debate sobre os vehículos de mobilidade persoal (VMP) e patinetes eléctricos está servido. Despois de que o concelleiro de Ordenación do Territorio, César Mosquera, asegurase o xoves que a Lei de 2015 xa prohibe que estes vehículos a motor vaian por zonas peonís, entendendo como tales beirarrúas, plataformas e paseos, varios colectivos expresaron a súa opinión sobre esta polémica.

Así, Comisións Obreiras demandou este venres nun comunicado que o Goberno local "actualice a ordenanza de circulación pola necesidade de adaptala ao modelo actual de cidade". Ante esta situación, o sindicato asegura que para os policías locais "é moi difícil realizar o traballo pola ambigüidade e falta de decisión dos responsables políticos á hora de solucionar problemas de convivencia na cidade".

CC OO recorda que, de acordo coa normativa vixente, "o Estado transfire competencias aos concellos", polo que é "o Goberno local o único culpable do mal uso das vías por parte da cidadanía", polo que insta á Corporación municipal a adaptar "e actualizar con urxencia as ordenanzas municipais á normativa de seguridade viaria e regular a circulación destes vehículos para evitar conflitos e accidentes".

Pola súa banda, Pedaladas critica que aínda non exista "un borrador público do que contén ou deixa de conter a Ordenanza de Mobilidade". Nese sentido, considera "un risco enorme" que os VMP circulen pola calzada nestes momentos, porque "a instrución dá DXT esixe a autorización do titular dá vía". É dicir, ao ser vías urbanas sería o Concello o que debería autorizalo.

Ademais, Pedaladas recorda que as normativas existentes en cidades como Madrid ou Barcelona exclúen de forma xenérica aos VMP tipo A, é dicir, os overboards, en caso de ser conducidos por menores de 16 anos, e directamente vétanos salvo nos carrís bici e asimilables". Por iso, o colectivo editou unha guía rápida para dar resposta a usuarios de VMP e ciclistas, para que "comprendan ou problema, sobre todo polo risco penal e económico", e asegura que nos últimos días recibiron moitas consultas respecto diso.

Finalmente, nun comunicado feito público este venres, Pedaladas recomenda non usar este tipo de vehículos mentres non exista unha lexislación en Pontevedra que os ampare. "O Concello debe sacar ou borrador ou aclarar se ou criterio vai ser ou mesmo que nas normativas de Barcelona e Madrid xa vixentes", conclúe.

Segundo datos da Fiscalía, só en 2018 os patinetes provocaron un mínimo de 273 accidentes con feridos en 44 grandes cidades. Deles, 203 rexistraron o atropelo de peóns por patinetes nos que a responsabilidade do sinistro foi do condutor do vehículo.

Comentarios