O 'phishing' a contas bancarias supera as cen vítimas e suma 655.000 euros roubados

A estafa estival diversifícase: ao falso inquilino engadíronselle os enganosos SMS reclamando códigos para bloquear un suposto hackeo. A Unión de Consumidores de Galicia e Abanca pactan acordos amigables  
undefined

A bóla de neve das estafas bancarias durante este verán continúa crecendo a pasos axigantados. Tras cada noticia desvelando o aumento de afectados, aparecen novas vítimas en toda Galicia que se identifican co modus operandi denunciado. Ata o momento, tense coñecemento de máis dun centenar de familias que viron como os seus aforros desaparecían a golpe de click, nun amén. O montante do botín supera xa os 655.000 euros

Os delincuentes, sabedores de que unha vez se descubrisen as súas artimañas teríano complicado para repetir o engano, non dubidaron en botar man doutros métodos para enganar ás súas vítimas. Deste xeito, o falso inquilino que buscaba unha vivenda turística e enviaba un link para xustificar o ingreso da fianza (o que en realidade lle abría as portas das contas bancarias dos confiados caseiros) deu paso a unha treta cada vez máis estendida e que sufriron decenas de galegos.

Trátase da recepción dun SMS (sen telo solicitado) supostamente de Abanca no que se alerta dun intento de hackeo das contas bancarias. É o que lle ocorreu a José C.CV., un veciño de Poio de 39 anos que o pasado 13 de agosto viu como lle subtraían 5.800 euros dos seus aforros.

Unha muller con acento galego e que dixo traballar en Abanca conseguiu facerse cos códigos para validar as transferencias

Segundo denunciou, nada máis recibir a mensaxe e picar no link adxunto, abríuselle unha web idéntica á oficial de Abanca que lle solicitaba o seu DNI e o número de teléfono. Aos poucos minutos recibiu unha chamada dun número asociado á entidade bancaria, no que unha muller con acento galego aclaráballe que lle ían chegar distintas mensaxes con cantidades e un código, os cales debía proporcionarlle para bloquear o teórico hackeo.

En realidade, alén da liña atopábase unha integrante da rede de estafadores que, con esta argucia, estaba a recibir autorización para validar as transferencias: dúas de 2.900 euros cada unha.

Cando a delincuente intentou crear un cartón virtual con outros 6.000 euros, ante o temor de verse descuberta, colgou súbitamente. O home, estrañado, telefonou ao seu banco e este confirmoulle os seus peores temores: que fora vítima dunha estafa, e que Abanca non se faría cargo de ningún tipo de indemnización por facer un mal uso das súas claves persoais.

Os afectados, con todo, discrepan totalmente. Entenden que existe un grave fallo de seguridade na súa banca online, que lles abre as portas aos delincuentes, mediante mensaxes moi cribles, para enganar ás vítimas para subtraerlles os seus aforros.

Máis información: As estafas por 'phishing' refínanse e deixan a decenas de galegos sen aforros

ACCIÓNS DA UCGAL. Por iso é polo que os estafados fixeron unha fronte común para levar este caso ante a Xustiza. Polo momento, o seu primeiro intento de solución está en mans da Unión de Consumidores de Galicia, que representa a preto de 70 vítimas, e xa se puxo en contacto con Abanca para intentar alcanzar unha resolución extraxudicial.

Segundo lles explicou aos interesados, a entidade "trasladou o compromiso de analizar cada un dous casos de xeito individualizado". Posteriormente, UCGAL intentará unha saída negociada, sempre baixo a autorización dos seus clientes. En caso de non chegar a un entendemento, a asociación informará dos pasos a seguir con moita brevidade, para que emprendan as accións oportunas.

"Quedei cunha man diante e outra detrás"
Mónica Fernández Piñeiro é unha máis do centenar de vítimas dos estafadores estivais. No seu caso, os hackers apropiáronse de case 9.000 euros, todos os seus aforros e os dun irmán e unha filla. "Deixáronme cunha man diante e outra detrás". 

Ocorreu o 18 de agosto, cando recibiu un SMS dun número idéntico aos que utiliza Abanca. "Dicía que me hackearan a conta e que me chamaría unha empregada para indicarme os pasos a seguir", explica. 

Ao cabo duns minutos, unha muller con acento galego alertoulle de que lle chegarían unhas cantidades e uns códigos, os cales lle debía facilitar para anular as operacións. Mónica, confiada, así o fixo. "Nada me fixo sospeitar, porque utilizaban números de Abanca, tiñan datos meus que só coñecía Abanca, dicía que era de Abanca...". 

Case 9.000 euros 
Nada máis colgar a falsa traballadora, decidiu chamar á entidade para confirmar que o teórico plan de seguridade funcionara. Nada máis lonxe da realidade; nese momento, un auténtico empregado de Abanca informoulle de que lle subtraeron todos os seus aforros. 

"E non só os meus. Tamén entraron en dúas contas que teño co meu irmán e o meu fillo, desviaron todo o diñeiro á miña conta e de aí fixeron unha transferencia a un banco estranxeiro", aclara. Cando a vítima lle pediu unha solución a Abanca, respondéronlle que se lavaban as mans, porque fora un erro meu e non podían axudarme".

Comentarios