Pontevedra pagará o autobús que dá servizo a Monte Porreiro e a Montecelo

O Concello asumirá o déficit das catro liñas que chegan ao hospital e ao barrio máis poboado da cidade 
Uno de los autocares que va a Monte Porreiro. GONZALO GARCÍA
photo_camera Un dos autocares que vai a Monte Porreiro. GONZALO GARCÍA

O pacto do transporte entre a Xunta e o Concello está cada vez máis cerca. Tras o intercambio de varias propostas, a negociación entre ambas as administracións parece chegar a bo porto. O preacordo compromete a Pontevedra a financiar os autobuses que dan servizo a Monte Porreiro e a Montecelo.

Responsables da Consellería de Infraestruturas e do Goberno local confirmaron este xoves a este xornal que, a falta puír algúns detalles, que poderían introducir cambios, as arcas locais asumirán o déficit das liñas que van ao barrio máis poboado da cidade e ao hospital. En total, catro rutas.

As rutas se conveniarán coa Xunta

O Goberno galego seguirá xestionando o transporte en autobús no municipio, cuxa renovación de contratos sufriu un contratempo por un recurso presentado polas empresas. Pero a diferenza do que ocorría ata agora, o Concello asumirá o financiamento das liñas urbanas, tal e como a Lei obriga aos concellos de máis de 50.000 habitantes.

As únicas liñas que na actualidade contaban con algún tipo de achega municipal son as que van a  Monte Porreiro. Aínda que o custo do servizo cóbreo a Xunta, Pontevedra ten en marcha unha liña de axudas para rebaixar o prezo do billete.

A subvención renovouse o pasado mes de abril con 71.849 euros para que o traxecto sexa máis barato desde a sexta viaxe e non desde o doce, como ocorría ata agora.

Os dous buses a Monte Porreiro préstaos Autocares Rías Baixas, que en 2018 contabilizou 325.901 pasaxeiros, un 1,3% menos que en 2017 e un 4,6% menos que en 2016. Cando o contrato se renove, a nova adxudicataria encargarase de ambas as liñas, que contarán co mesmo número de paradas: dez cada unha. A ruta dun dos autobuses empezará en Xofre de Tenorio e acabará na rúa Alemaña. A outra percorrerá a distancia que hai desde este último punto ata a estación.

UNHA SAE DE MARÍN. As outras dúas liñas que financiará o Concello son as que van a Montecelo. Unha delas, con doce paradas, discorre integramente pola cidade. é a que sae da estación de autobuses e continúa por Fimega, Eduardo Pondal, Hospital Provincial, Tráfico, Pasarela 12 de Novembro, Loureiro Crespo, San Amaro, Rúa Moldes, Cruzamento de Rúa Moldes, Montecelo e Hospital.

A Consellería confía en adxudicar os novos contratos do transporte este mes

A outra ten o punto de partida fose do municipio, concretamente en Marín. Por este motivo, a Administración local só correría cos gastos dunha parte desta liña, que sae do centro da vila morracense e continúa no Bar Garrido. A primeira parada en territorio pontevedrés sitúase en Estribela, continuando por dous máis nos Praceres, A Robleda, Lourizán, Cocheiras, Ponte Muíños, Mollavao, Campolongo, Praza de Galicia, María Vitoria Moreno, estación de autobuses, A Parda, Juan Carlos I, avenida de Lugo, Mourente e Hospital Montecelo.

NOVAS REUNIÓNS. A negociación do transporte pon fin a un longo enfrontamento entre a Xunta e o Concello. O conflito entre ambas as administracións chegou ao seu punto álxido o ano pasado, cando a Consellería de Infraestruturas ameazou con pecharlle a billa a Pontevedra se non asumía o bus urbano. Aquel ultimato, que se plasmou por escrito, acabou no caixón.

O acordo polo financiamento das liñas de autobús plasmarase nun convenio coa Dirección Xeral de Mobilidade. O Goberno pontevedrés asegura estar en disposición de asinar este documento o próximo mes de xaneiro. Para iso teranse que reservar os fondos necesarios no Orzamento municipal de 2020, que o bipartito prevé aprobar antes de que acabe o ano.

O Concello e Infraestruturas manterán novas reunións, tanto técnicas como políticas, para puír os detalles do plan.

Comentarios