Pontevedra será a primeira gran urbe galega en estrear intermodal

A estación de autobuses loce xa a súa mellorada fisionomía unha vez finalizada a remodelación externa e interna. A inauguración oficial terá lugar nas primeiras semanas de 2023 aínda que os usuarios xa gozan das novas instalacións. A obra comezou en 2019

Vista aérea de la estación de buses. DP
photo_camera Vista aérea tomada estos días de la estación de buses ya terminada. DP

A Boa Vila será a primeira das sete grandes cidades de Galicia en estrear unha estación intermodal pese ao atraso de dous anos que acumula esta obra (iniciada a finais de 2019 e cuxo prazo de execución era de doce meses) e a que noutras urbes que gozan deste servizo quedan aínda traballos por concluír.

A explicación da demora de dous anos en Pontevedra débese a distintos contratempos, pero especialmente á crise dos materiais derivada da guerra de Ucraína e á paralización total por culpa da pandemia; condicionantes ambos os que levaron ao traste todas as previsións.

No entanto, o arreón que a carteira de Ethel Vázquez deulle nos últimos meses a este edificio (o segundo de maior calado na cidade, tras o novo Montecelo) e as trabas mostradas por outras administracións onde as intermodais están xa rematadas (caso de Vigo ou Santiago de Compostela) farán posible que o anuncio realizado en setembro de 2016 por un Alberto Núñez Feijóo en plena campaña das autonómicas acabe sendo realidade e que Pontevedra vaia dispor da primeira gran intermodal galega.

A nova terminal está xa rematada. Polo menos, o groso dos traballos, que incluíron un profundo lavado de face, tanto do interior como do exterior. Agora só restan detalles estéticos e complementarios (mostradores, bancos, asentos, puntos de información, etc.) que se irán perfilando nos próximos días.

E aínda que a inauguración oficial aínda non ten data, centos de usuarios xa estrearon" a nova intermodal, posto que se atopa completamente operativa, mateniendo os fluxos programados polas distintas empresas que alí operan.

A Xunta prefire non acelerar o corte da cinta para así dar tempo a perfilar todos os retoques pendentes. "Se agardamos dous anos, podemos esperar unhas semanas máis", apuntaba este luns un dos operarios que executan o tramo final da obra. Ante este panorama, os prazos que manexa a Consellería de Infraestruturas para a histórica data enmárcanse nas primeiras semanas do próximo ano. Podería ser, incluso, a mediados de xaneiro.

Deste xeito, Pontevedra converteríase no primeiro dos grandes proxectos de mobilidade que trazou o Executivo autonómico, cando en 2015 marcouse o desafío de dotar de intermodais ás sete grandes cidades.

As outras estacións intermodais

A de Vigo foi a primeira en porse en marcha e o pasado mes de xuño culminou toda a parte que correspondía á Xunta. O proxecto atópase agora pendente de pechar os accesos, tarefa que executa o Goberno municipal.

Ourense e Santiago son as outras urbes onde as intermodais tamén están operativas pero incompletas. A primeira está pendente dunha inxección de 146 millóns para pechar o círculo e a segunda estreou en 2021 a base de autobuses, pero falta a parte ferroviaria.

En A Coruña acaba de adxudicarse o proxecto por 72,5 millóns e o prazo de execución é de 42 meses. Moito máis afastado preséntase o horizonte en Lugo e Ferrol, onde nin sequera existen proxectos en firme.

A remodelación da estación de autobuses -que puxo as bases da nova intermodal de Pontevedra- foi adxudicada ás empresas Alea e Arines por 2.384.785,32 euros. Con todo, os reveses sufridos durante o desenvolvemento dos traballos xerou un sobrecusto de 354.733 euros que asumiu a Xunta, co que o orzamento final da actuación supera os 2,7 millóns de euros.

Comentarios