lunes. 29.11.2021 |
El tiempo
lunes. 29.11.2021
El tiempo

Pontevedra suma un máster en panadería y pide completar el ciclo de madera y mueble

Estudiantes de Cociña en el CIFP Carlos Oroza. DAVID FREIRE
Estudiantes de Cociña en el CIFP Carlos Oroza. DAVID FREIRE
El Carlos Oroza estrenará un curso de especialización para titulados en el sector de la gastronomía ►El CIFP A Xunqueira solicita un ciclo de instalación y amueblamiento ►Las empresas del sector se rifan al alumnado
La Formación Profesional pontevedresa ya mira al curso 2021-2022 con la esperanza de volver a la antigua normalidad o, al menos, de poder aumentar la oferta educativa para responder a la demanda tanto del estudiantado como del sector empresarial.

Es el caso del CIFP Carlos Oroza, que a partir de septiembre impartirá un curso de especialización en Panadería e Bolería Artesanal, considerado un máster de FP, explicó el director del centro, Manuel Hermo. Con una duración de un año (600 horas), está dirigido a titulados técnicos de Cociña e gastronomía y de Panadería, Repostaría e Confitería, así como los de Comecialización de Produtos Alimentarios. También a los stitulados superiores de Dirección en Cociña. Se impartirá en horario de tarde-noche.

"As actividades relacionadas co sector produtivo da panadería artesanal atópanse en proceso de transformación, debido, principalmente, aos cambios no estilo de vida dos consumidores, que demandan produtos de panadería artesanal menos procesados, máis saudables, nutritivos e dixeribles", explica el centro. Los talleres de panadería artesanal acostumbran a ser pequeños o medianos negocios de carácter familiar, en los que se realizan "moitas operacións manuais que requiren persoal especializado", lo que ha hecho resurgir el oficio de panadero artesano con el uso de equipos y maquinaria especializada y de las nuevas tecnologías que se ajusten a las necesidades del servicio, para dar respuesta a la demanda actual.

"Os clientes actuais son máis esixentes, o que require panadeiros máis especializados e con maior coñecemento do produto"

Asimismo, la profesión está cada vez más ligada a la preocupación por una dieta sana y a la producción artesanal, incluyendo necesidades alimenticias especiales (celiaquía, alergias, hipertensión...), "o que require de formación continua e especializada en todos os niveis das organizacións", destaca el Oroza.

Los productos que se elaboran en la panadería artesanal se caracterizan por apostar por los cereales integrales y volver a las fermentaciones largas y a la materia prima innovadora y "de calidade". Asimismo, estos productos se presentan en formatos de mayor tamaño y duración, carecen de aditivos alimentarios y tienen sabores personalizados.

"Existe un rexurdimento de tendas especializadas, atención personalizada e profesional, cunha tendencia cara ao produto tradicional, local e rexional, que conleva un asesoramento personalizado á demanda", subraya Hermo. Este fenómeno se hace notar también en el desarrollo de nuevos productos de panadería artesanal demandados por la hostalería y principalmente, por la restauración de alta gama, para catar, maridar y acompañar sus elaboraciones culinarias.

NUEVOS HÁBITOS. Por eso el sector de la panadería artesanal tiende actualmente a satisfacer la demanda de clientes con hábitos de consumo muy diversos que buscan productos cada vez más variados. "Os hábitos de consumo dos clientes actuais están a cambiar, sendo máis esixentes en criterios de calidade, seguridade alimentaria e manipulación dos alimentos. Esta situación, que se prevé irá en aumento, require panadeiros máis especializados e con maior control e coñecemento do produto que elaboran".

"As expectativas laborais na madeira son grandes, pero este ano non puidemos suministrar alumnos para todas as prácticas"

De este modo, las personas que obtengan el certificado que acredita la superación de este curso de especialización, podrán ejercer su actividad principalmente en obradores artesanales o semindustriales que elaboran productos de panadería, pastelería y confitería; así como en el sector da hostelería, en el de la restauración y como elaborador por cuenta propia o ajena, así como en en establecimientos alimentarios que elaboren productos de este tipo. Los puestos de trabajo más relevantes son maestro panadero, elaborador de bollería, repostero catador de productos de panificación artesanal.

También habrá novedades el próximo curso, o al menos esa es la esperanza del centro, en el CIFP A Xunqueira I, que ha solicitado a la Xunta la implantación del ciclo medio de Instalación e amoblamento en régimen ordinario para completar la oferta académica de la familia Madeira, moble e cortiza. El jefe de departamento, Xosé Manuel Magariños, explica que este ciclo se está impartiendo en formato modular y en horario nocturno y se quiere volver al sistema de hace cuatro años, cuando era de régimen ordinario, para captar un perfil de alumnado diferente.

DOS CICLOS EN TRES AÑOS. "En horario nocturno temos alumnos maiores, que queren mellorar os seus coñecementos, pero o obxectivo é darlle continuidade á formación do alumnado do sistema ordinario que busca unha especialidade vinculada á formación en estruturas de madeira".

Magariños subraya el enorme interés de las empresas del sector, sumado a que el sector de la madera tiene un futuro esperanzador. "De feito moitos dos fondos Next Generation foron captados para o sector e agora hai unha empresa nova que fabrica CLT, un tableiro para a construción de madeira. A Administración está subvencionando proxectos deste tipo".

En este caso fueron los propios estudiantes los que firmaron un escrito remitido a la Xunta para pedir la recuperación del ciclo, pues a los del CM Carpintería e Moble les bastaría un curso más para titularse en ambos ciclos. "Están presionando á Administración, porque non hai profesionais formados e as expectativas laborais están sendo grandes". De hecho, apunta, "non fomos capaces de suministrar alumnos para todas as prácticas que nos ofreceron. A demanda de profesionais é moi alta". En todo caso, apunta el docente, más allá de una promesa de trabajo seguro a la hora de matricularse hay que tener en cuenta que estos ciclos "teñen que gustar". En el ciclo superior de Deseño e Amoblamento, "único no estado", el CIFP A Xunqueira titulará este año solo a siete alumnos (había 22 plazas). En primero, sin embargo, hay una quincena de estudiantes.


IES Luís Seoane. Transporte y logística, para adultos y a distancia
El IES Luís Seoane confía en que Educación le conceda un nuevo ciclo superior para el próximo curso, el de Transporte e Loxística, que se impartiría para adultos, en horario nocturno y a distancia. Este CS aparece en el borrador de la Consellería, pero todavía no ha sido confirmado oficialmente, precisa el centro. Este ciclo comparte buena parte de sus módulos con el CS Comercio internacional, por lo que se ofertarán solo los que faltan (todos sería redudante) para que el estudiantado correspondiente pueda validarlos y en solo tres años conseguir ambas titulaciones.

Por lo demás, el instituto ha notado un aumento de la matrícula a pesar de la pandemia y este año titulará a la primera promoción del ciclo de FP dual Comercialización de produtos alimentarios, compartido con el CIFP Carlos Oroza, donde se imparten algunas clases en el primer curso.

De septiembre a febrero el alumnado acude a ambos centros educativos, mientras que los restantes seis meses de curso se forman en empresas del sector mediante prácticas remuneradas, recuerda la vicedirectora, María Xosé Dourado.

Campus universitario. O ensino con novas tecnoloxías e a saúde mental perinatal, nos cursos de verán da UVigo

A proposta estival combina opcións presenciais e virtuais ▶A inscrición abrirase o venres 4 de xuño

 A incorporación da robótica e a programación como ferramentas para o ensino de ciencias, o coidado da saúde mental na etapa perinatal e as accións empresariais de comunicación e relacións públicas centran a programación de cursos de Extensión Universitaria cos que a Vicerreitoría do campus convida a continuar formándose ao longo do verán, segundo vén de informar a revista dixital universitaria, Duvi.

Abertos ao conxunto da cidadanía, trátase de tres actividades que se desenvolverán entre xuño e o setembro. O prazo de inscrición abrirase o venres 4 na plataforma Campus Activo.

O único ciclo con carácter presencial abordará experiencias de éxitosda publicidade e RR PP de pemes galegas

Dous destes cursos, Programación, robótica e encerado dixital como recursos para ensinar ciencias e Abordaxe integral da saúde mental perinatal levaranse a cabo de xeito virtual, a través de Campus Remoto, mentres que Experiencias de éxito de publicidade e RR PP de pemes galegas. Dez casos vividos en primeira persoa, se desenvolverá de xeito presencial, na Facultade de Ciencias Sociais e da Comunicación entre os vindeiros días 14 e o 30 de setembro.

MATRÍCULA. Cuns prezos de matrícula de entre 40 e 80 euros, aos que se aplica un desconto do 35% no caso dos integrantes da comunidade universitaria, trátase de tres cursos que "completan a formación do alumnado en materias que son importantes para a súa formación integral", Campus universitariosegundo salienta o vicerreitor do campus. Jorge Soto destaca tamén o interese para o alumnado de tres actividades que xa formaron parte da programación de Extensión Universitaria do campus en anos anteriores, centradas nos ámbitos da educación, a saúde e a comunicación e "que complementan o bo labor que se está facendo desde as aulas".

Entre o 22 de xuño e o 8 de xullo desenvolverase a través de Campus Remoto a quinta edición do curso Programación, robótica e encerado dixital como recursos para ensinar ciencias, mentres que entre o 28 e o 30 de xullo terá lugar o curso Abordaxe integral da saúde mental perinatal. O único curso de carácter presencial terá lugar entre o 14 e o 30 de setembro na Facultade de CSC, que acollerá unha nova edición de Experiencias de éxitos de publicidade e RRPP de pemes galegas. Dirixido pola catedrática Aurora García, afondará no papel da publicidade, as relacións públicas ou o márketing no ámbito empresarial, a través dunha serie de casos reais, que serán analizados polos profesionais que os xestionaron. Máis información na web campuspontevedra.uvigo.es.

Pontevedra suma un máster en panadería y pide completar el ciclo de...
comentarios
ç