Portos prevé que a avaliación ambiental do dragado estea finalizada antes de acabar o ano

José Juan Durán vincula a demora do proxecto á normativa ambiental, os cambios lexislativos ocorridos durante a tramitación e a complexidade da actuación ►Agradece a "actitude comprensiva" das confrarías da ría
Una embarcación varada hace unos días en el Club Naval
photo_camera Una embarcación varada hace unos días en el Club Naval

Os últimos prazos que chegaron a mans de Portos de Galicia prevén que a avaliación ambiental do proxecto do dragado da ría e o río Lérez estea finalizada este ano. O trámite é un dos últimos obstáculos para poder pasar á fase de licitación de obras, cuxa execución está a ser demandada polas confrarías da ría, a Administración local e o Club Naval, entre outras entidades. O proxecto, que leva en trámites desde 2011, por fin podería recibir o impulso definitivo. No entanto, o presidente de Portos, José Juan Durán, trata as previsións "con toda a prudencia" do mundo e advirte de que os cálculos poderían non estar no certo. Xa ocorreu en máis dunha ocasión durante a tramitación do dragado e a estas alturas aínda hai flocos que impiden pechar datas concretas.

Namentres, Durán quere "informar á opinión pública" sobre os motivos que provocaron o atraso da obra e, que segundo di, son fundamentalmente dous. O primeiro a ter en conta é "a normativa aplicable aos dragados", que abarca leis e normas "moi complexas" que obrigan a someter o proxecto a consulta de varios departamentos de distintas administracións. "As normativas ambientais son cada vez máis garantistas e iso fai que se prolonguen moito os trámites (...) Pero Portos non implanta a normativa, nin a dita nin a promulga; Portos cúmprea, como non podía ser doutro xeito", explica o presidente.

A isto engádese a circunstancia de que "durante a tramitación do dragado" modificáronse as directrices sobre as análises aos que hai que someter os materiais que se prevén extraer neste tipo de obras e, en palabras de Durán isto obrigou a "reiniciar procedementos e modificar algunha declaración de impacto ambiental".

Precisamente, os técnicos traballan agora mesmo na análise dos posibles puntos de vertedura aos que pode ir parar a area do dragado. A calidade da mesma é a que determinará se finalmente utilízase para a "rexeneración de bancos marisqueiros" ou se se deposita na "illa de Tambo, a illa de Sálvora" ou localizacións alternativas. A cuestión é que esta decisión "tamén obriga a facer estudos" que, como o resto, dilatan a actuación.

GRAN COMPLEXIDADE. O segundo factor ao que alude Durán á hora de xustificar a demora é "a extrema complexidade" do dragado de Pontevedra. "Atreveríame incluso a dicir que en Galicia, dragados con estas características, cóntanse cos dedos dunha man e sobran", sinala.

A actuación prevé a retirada de máis de 300.000 metros cúbicos de area nun tramo da canle de navegación que rolda os catro quilómetros de extensión. O financiamento, que está previsto que supere os dous millóns de euros, non interferiu no calendario, segundo Durán. "Agora mesmo estamos en fase de tramitación, cando chegue esa fase (de investimento), a Xunta proverá".

Tanto Portos como a Consellería do Mar din entender "a preocupación e incluso o malestar que pode xerar estes prazos tan prolongados". Por este motivo, móstranse "moi agradecidos" con "a actitude comprensiva que teñen as confrarías da ría de Pontevedra, Raxó e Lourizán, coas que os técnicos se reúnen de forma periódica para informar sobre a tramitación do proxecto.

Durán subliña que o ente autonómico que preside "sempre estivo dispoñible" para achegar información a "calquera outro colectivo" e en certo xeito lamenta non recibir máis solicitudes para estar á corrente. O ‘popular’ considera que "só coa información exacta pódese un pronunciar adecuadamente", nunha clara alusióna os colectivos que dispararon as súas críticas contra o ente. "Se falta esa información pódese opinar, que é absolutamente lexítimo, pero non se teñen elementos de xuízo para concluír se a tramitación é lenta ou non".

O cambio de normativa obrigou a "reiniciar procedementos e modificar algunha declaración de impacto ambiental"

Comentarios