A rebaixa do billete dispara a demanda do novo bus urbano

Un total de 3.319 veciños teñen xa o cartón que permite acceder aos descontos nas viaxes, un 20% máis que hai dous meses, cando Xunta e Concello asinaron o pacto do transporte  O novo servizo entra en vigor este venres sen que se completaron os puntos informativos en todas as paradas ? As liñas redúcense a dúas e haberá conexión con Montecelo
undefined
photo_camera Señalización horizontal pintada por el Concello en la parada de Valentín García Escudero. RAFA FARIÑA

A rebaixa do billete disparou a demanda do novo sistema de transporte urbano en Pontevedra. Un total de 3.319 veciños dispoñen xa do cartón que permite acceder aos descontos nas viaxes dentro do municipio. Son un 20% máis que os 2.650 contabilizados a 31 de xullo, días despois de que a Xunta e o Concello asinasen o convenio para pór en marcha o servizo.

¿Cando se estrea o servizo?


O novo bus urbano estrearase este venres, 1 de outubro. E farao con importantes novidades que afectan as liñas que habitualmente cubrían este servizo, que sobre todo facilitaba os desprazamentos en transporte público aos veciños de Monte Porreiro.

O sistema contará con dúas liñas circulares que terán unha frecuencia de media hora, salvo as que pasan polo citado barrio, polo que pasará un autobús cada 15 minutos.

As rutas e os horarios


A liña con máis paradas será a 1. Neste caso, a saída desde Monte Porreiro será desde a Rúa Alemaña e chegará á estación de autobuses tras facer altos en 21 puntos. Os traxectos comezarán ás 7.15 horas e finalizarán ás 21.15 horas de luns a venres. As frecuencias dos sábados serán de 7.30 a 22.30 horas e os domingos e festivos haberá cinco buses, sendo o primeiro ás 10.30 e o último ás 20.30 horas.

Se o viaxeiro quere coller o transporte desde a estación para chegar á Rúa Alemaña o número de paradas será menor: 19. Neste caso, os horarios de luns a venres irán das 7.45 ás 21.45 horas e os sábados de 8.00 a 23.00 horas. Os domingos e festivos haberá cinco frecuencias, entre as 10.00 e as 20.00 horas.

A liña número 2 é a que permitirá conectar Monte Porreiro e o centro da cidade co Hospital Montecelo. Se a saída faise desde a Praza de Galicia, o primeiro autobús sairá ás 7.30 e o último ás 22.00 horas de luns a venres. A frecuencia durante os sábados irá de 7.30 a 21.30 horas e en domingos e festivos haberá seis buses, sendo o primeiro ás 7.30 e o último ás 21.30 horas. As 15 paradas que compoñen esta ruta acaban na Rúa Alemaña.

Se o viaxeiro sóbese ao bus en Monte Porreiro percorrerá 18 paradas ata chegar á Praza de Galicia. Neste caso, os traxectos comezarán ás 7.30 horas e acabarán ás 22.30 horas entre o luns e o venres. O horario dos sábados empezará ás 8.00 e rematará ás 22.00 horas. En domingos e festivos haberá seis frecuencias, entre 8.00 e 22.00 horas.

O transporte urbano de Pontevedra tamén dará servizo a unha parte do rural pontevedrés, a máis próxima á cidade. Haberá dúas liñas: a que vai desde a estación de autobuses ata Cerponzóns, con 18 paradas que inclúen as parroquias de Lérez e Alba, e a que sae desde a Praza de Galicia e chega á avenida de Montero Ríos do concello de Marín, cuxo percorrido ten 13 paradas e pasa por Mollavao, Estribela e Os Praceres.

¿Canto custará o billete?


Ir en autobús en Pontevedra será máis barato a partir de outubro a condición de que se dispoña do cartón de transporte da Xunta. Pola contra, o prezo do billete será o estándar: 1,50 euros.

Os usuarios do bus urbano que se unan ao novo sistema pagarán 0,85 euros por traxecto se a orixe e o destino do mesmo está dentro do municipio. A nova política tarifaria tamén premiará aos veciños que máis utilicen o transporte público, tanto o urbano como o que vén desde outros concellos. Os usuarios que realicen entre 21 e 40 viaxes ao mes pagarán 0,51 euros por cada servizo. Os que fagan 41ou máis só abonarán 0,18 euros.

Acordo entre Xunta e Concello


Estes descontos correrán a cargo do erario público grazas ao convenio entre o Concello e a Xunta, que formalizaron este verán logo de anos de tiras e afrouxas e de enfrontamentos polas competencias e a xestión do transporte urbano na capital provincial. O acordo estará vixente ata 2022, con posibilidade de catro prórrogas máis dun ano cada unha.

As arcas municipais achegarán 59.651 euros para o que resta do ano e outros 149.000 máis para o exercicio que vén. Pola súa banda, a Xunta asumirá os preto de 500.000 euros que custa manter o novo plan de transporte, que implicará reducir de catro a dous os contratos en vigor, e as viaxes gratuítas aos menores de 21 anos que dispoñan da Tarxeta Xente Nova.

A sinalización


O novo servizo de bus urbano porase en marcha sen que se completou aínda os puntos de información en todas as paradas. O Concello vincula esta demora, que incluía a colocación de paneis na Praza de Galicia, a imprevistos de carácter técnico.

En todo caso, a sinalización horizontal xa pode verse nas distintas rutas que terán as liñas de transporte urbano, que pasarán de tres a dous e a campaña de buzoneou coas novidades do sistema executouse xa en Monte Porreiro.

Na actualidade, os autobuses que conectan o centro da cidade co citado barrio teñen unha media de 5.500 viaxeiros ao mes. Os autobuses realizan 1.319 circulacións, o que equivale a 17.500 quilómetros ao mes. Esta cifra incrementarase coa novas liña, con 1.461 circulacións yh 23.500 quilómetros.

Máis de 3.500 pontevedreses poden viaxar gratis nas liñas interurbanas 

A Consellería confirma un novo aumento de usuarios da Tarxeta Nova para menores de 21 anos 

Os pontevedreses menores de 21 anos que poden viaxar gratis en autobús nas liñas interurbanas de toda Galicia segue crecendo.

Así o confirman os datos que manexa a Consellería de Infraestruturas, que revelan que un total de 3.563 veciños do municipio dispoñen xa da Tarxeta Xente Nova, o que supón 191 máis que no último mes.

A Xunta calcula que un estudante que se despraza de Pontevedra a Santiago todos os días pode aforrarse ata 1.650 euros durante o curso académico a través deste sistema. Se os traxectos realízanse entre a capital provincial e Vigo, a contía situaríase en 750 euros.

O número de dispositivos en el área de influencia de Pontevedra ascende a 7.194, o que inclúe a Barro, Bueu, Campo Lameiro, Cerdedo-Cotobade, A Lama, Marín, Moraña, Poio, Ponte Caldelas, Sanxenxo, Vilaboa e Pontevedra.

A futura mobilidade: o transporte a demanda completará a rede 
A nova rede de mobilidade de Pontevedra completarase co transporte a demanda, un proxecto no que traballa o Concello para garantir os desprazamentos aos veciños de puntos do rural aos que non chega a liña regular de autobús. O sistema sería asumido en principio por taxis.

En 2023

O Goberno local prevé que o plan estea operativo en 2023.

266.587 euros

As empresas Demesix, Sicom e Zitycard deseñan xa na plataforma dixital que permitirá o transporte a demanda. O custo do contrato: 266.587 euros
 

Comentarios