A reforma da vella ponte do tren de Monte Porreiro farase este ano para abrilo ao público

O Concello prepara o proxecto para converter en peonil a terceira ponte sobre o río Lérez
Viejo puente del ferrocarril de Monte Porreiro. RAFA FARIÑA
photo_camera Vella ponte do ferrocarril de Monte Porreiro. RAFA FARIÑA

O Concello saca do caixón a peonalización do vella ponte do ferrocarril de Monte Porreiro. O concelleiro de Desenvolvemento Sostible, Iván Pontes, confirmou este domingo que o seu departamento traballa na redacción do proxecto para restaurar este viaduto, polo que pasaba a liña do tren que ía de Redondela a Santiago e que quedou en desuso en 2014 coa chegada da alta velocidade a Pontevedra.

A obra contará cun orzamento de 150.000 euros, que se pagará con cargo a fondos europeos Feder, e permitirá abrir ao público unha instalación que actualmente está abandonada. O obxectivo é pór en marcha unha senda peonil que comunique ambas as marxes do Lérez á altura da praia fluvial.

Pontes avanza que a intención é que os traballos poidan empezar este mesmo ano. "De momento quedaría para uso local, conectando ambas as beiras do río, entre Lérez e a avenida de Bos Aires", explica o edil do PSOE.

O de Monte Porreiro é único das dez pontes que sobrevoan o Lérez que non está aproveitado. Os da Barca, Santiago, Os Tirantes, As Palabras e As Correntes teñen un uso mixto, para coches e peóns, mentres que o da autoestrada e o do Eixo Atlántico destínanse a vehículos e trens, respectivamente. As únicas instalacións reservadas exclusivamente para os viandantes son a pasarela da Illa do Covo e a ponte do Burgo, cuxa peonalización finalizou o ano pasado.

CARACTERÍSTICAS. A vella ponte do ferrocarril en Monte Porreiro está en mans do Concello desde hai tres anos. O Administrador de Infraestruturas Ferroviarias (Adif), dependente entón de Fomento (agora chamado Ministerio de Transportes), formalizou a cesión da ponte sobre o río Lérez o 7 de xullo de 2018. Fíxoo unha semana logo da moción de censura do PSOE de Pedro Sánchez contra o Goberno de Mariano Rajoy (PP).

O cambio de titularidade negociouse anos atrás, no marco da cesión dos falsos túneles da AVE na Seca, Médico Ballina e 12 de Novembro, que son de propiedade municipal desde o 17 de marzo de 2016. Aquel traspaso tardou tres anos en cristalizar e deixou fóra da ecuación a instalación de Monte Porreiro.

O viaduto do tren, construído na década dos 60, ten unha estrutura singular. Conta con tres arcos de formigón e ten unha lonxitude de 116 metros.

O convenio de cesión do Adif ten unha duración de 75 anos. Durante este período, a contar desde 2018, o Concello debe asumir o mantemento e conservación da ponte e da futura iluminación, aínda que na actualidade a construción carece de iluminación pública.

O acordo entre o organismo estatal e Pontevedra establece que a antiga plataforma ferroviaria só poida destinarse a uso peonil ou ciclista, "quedando vedado ao tráfico rodado de todo tipo de vehículos, salvo bicicletas e asimilados". 

VÍA VERDE. A concesión da que goza o Concello ocupa unha superficie de 8.505,4 metros cadrados. O viaduto ten un ancho de seis metros, con pasarelas metálicas duns 60 centímetros. O taboleiro central está cheo do balasto que quedou da vía do tren e o acceso á zona está prohibido.

Aínda que a negociación da cesión empezou en 2013, o cambio de titularidade non se formalizou ata 2018. Desde entón, non se han rexistrados movementos para culminar coa anunciada peonalización.

A Concellería de Desenvolvemento Sostible espera que este proxecto sexa a antesala para unir a senda entre Vilagarcía e Portas co trazado peonil reclamado para a antiga liña do ferrocarril entre Ponche Sampaio e Arcade, pendente de desenvolvemento.

Século XIII O Burgo

A súa orixe remóntase ao século XIII, pero o seu actual deseño é medieval. A ponte sufriu varias reformas. A última acabou no verán de 2020 e supuxo a súa peonalización.

1871 Ponte da Barca

Inaugurado oficialmente en 1871, sufriu sucesivas reformas ao longo do século XX. A última intervención fíxose en 2019 co cambio da marquesiña e outras melloras.

JAVI FOTOS DA AUTOVIA DE MARIN E PONTE DA BARCA , POLAS NOVAS RESTRICIóNS DE MOBILIDADE EN MARIN E POIO

1983 Ponte de Santiago

A súa apertura en 1983 contribuíu a desconxestionar a vella estrada do Burgo, sobre todo cando se abriu a avenida de Compostela en 1987.

1992 Ponte da AP-9

Coñecido como Ponte da Ría, a ponte da autoestrada abriuse en 1993. Ten 700 metros e a súa construción xerou no seu día unha gran polémica polo seu impacto visual.

1995 Os Tirantes

Abriuse en 1995 e chegou a formar parte dunha lista dos 33 viadutos máis singulares de España grazas ao seu deseño. En 2019 superou unha inspección de seguridade.

1997 Illa do Covo

A pasarela que une Bos Aires coa Illa do Covo inaugurouse en 1997. A súa deterioración obrigou a resaturarlo en 2012. Ten 82 metros e en 2021 estreou iluminación.

2011 As Palabras

Ten 116 metros e une Lérez con Monte Porreiro. Inaugurouse en 2011 e está situado á beira da vella ponte do tren, que Fomento cedeu ao Concello en 2018.

2012 As Correntes

Entrou en servizo en xuño de 2012. Une as avenidas de Domingo Fontán e Uruguai e soporta máis de 20.000 vehículos ao día. Este ano estreou iluminación de cores.

RAFA PROBAS DE ILUMINACION NA PONTE DAS CORRENTES

2014 Ponte do tren

Con el chegou o tren de alta velocidade a Pontevedra. O tramo urbano do Eixo Atlántico sobrevoa o Lérez cunha ponte que se estreou en 2014 tras cinco anos de obras.

20180917_RafaFari_i1-12

Anos 60 Vella ponte do ferrocarril

A ponte do ferrocarril inaugurouse na década dos 60. Ten unha lonxitude de 116 metros e un ancho de seis. O último tren pasou por este viaduto en 2014, ano no que entrou en servizo a nova liña, construída xusto enfronte.

Comentarios