O servizo de Psiquiatría da área rexistrou de xaneiro a xullo mil consultas máis que en 2020

Aumentan os casos de depresión un 16%, que xunto á ansiedade e a tensión constitúen as principais doenzas constatadas â?? 110 traballadores participaron no Plan de Intervención Psicosocial, que detectou un incremento de casos de insomnio do 24%
undefined
photo_camera Os casos de depresión aumentaron no último ano un 16%. JAVIER CERVERA- MERCADILLO

O impacto da pandemia na saúde mental da poboación e a persoal da área sanitaria Pontevedra-O Salnés queda patente nas consultas do servizo de Psiquiatría do CHUP, que nos primeiros sete meses do ano rexistraron un aumento de demanda do 10% en relación ao ano anterior.

Así, desde xaneiro a xullo de 2021 contabilizáronse 400 primeiras citas máis que o ano anterior e 1.700 consultas totais máis que as realizadas en todo 2020.

"A pandemia provocou ou illamento, ou que supón que aumente moito a soidade das persoas e iso conleva cadros de angustia e aumento dous cadros depresivos. Tamén ó diminuír ou poder adquisitivo aumenta a pobreza e vos ingresos e a saúde ven afectados", manifestou o xefe de sección de Psiquiatría, José Blanco.

A depresión, cun crecemento do 16%, a ansiedade e a tensión son as doenzas que máis se atenden neste servizo.

Tal e como explicou o subdirector de Humanización, Calidade e Atención á Cidadanía do CHUP, Jorge García Borregón, as cifras son moi similares en Galicia e no resto de España e ademais da depresión aumentou o insomnio un 24% e os casos de tensión postraumática un 22%. "O insomnio é a patoloxía máis frecuente entre os sanitarios", advertiu o especialista.

Cóidache para coidar. Ata este verán, 110 traballadores da área sanitaria participaron no Plan de Intervención Psicosocial de atención ao persoal do Sergas. Este programa naceu en 2020 co obxectivo de previr e minimizar as consecuencias da crise de coronavirus na saúde mental do persoal dos hospitais e centros de saúde.

Segundo datos do Sergas, o 42% das consultas realizounas persoal de enfermería, un 22% correspondeu a técnicos e auxiliares e un 17% a persoal médico. Ademais, o 35% das persoas atendidas procedía das unidades de hospitalización e un 15% correspondía a traballadores de críticos e urxencias.

"Pensa que este persoal se enfrontou a unha maior demanda asistencial, a un proceso novo e descoñecido e a unha maior demanda emocional», destacou García Borregón. "Todo isto xera respostas emocionais, tensión, desgaste profesional e fatiga, que son os síntomas que máis se están apreciando".

Así xurdiu este plan que, por unha banda, busca o recoñecemento do labor do persoal sanitario por parte dos pacientes, a escoita activa e o acompañamento aos profesionais mediante o programa 'Cuidate para coidar'.

O subdirector de Humanización explicou que para a posta en marcha deste plan a unidade de riscos laborais visitou todos os servizos dos hospitais. "Creouse un equipo de acompañamento, formado por un psicólogo, un psiquiatra e persoal de enfermería para a atención a todo o persoal que necesite deste servizo".

García Borregón destacou que a pesar de que nos primeiros meses apenas se rexistrou demanda deste servizo, isto empezou a cambiar coas visitas aos hospitais. "Aínda hai moito tabú ao redor da saúde mental e moita xente prefire ir a consultas privadas, pero cando empezamos as visitas xerouse moita demanda, principalmente dos sectores que estaban en primeira liña, desde médicos ao servizo de limpeza".

Comentarios