Sábado. 17.11.2018 |
El tiempo
Sábado. 17.11.2018
El tiempo

Os traballadores denuncian precariedade no Servizo de Axuda no Fogar municipal

Un ancián na Avenida Monterio Ríos. JAVIER CEVERA-MERCADILLO
Un ancián na Avenida Monterio Ríos. JAVIER CEVERA-MERCADILLO

Critican que realizan "funcións que non corresponden co seu posto", entre outras

Axustar o prezo ao máximo para conseguir a concesión de servizos municipais é unha das estratexias das empresas que compiten pola xestión de determinadas prestacións. Segundo denuncia o Colexio Oficial de Traballo Social de Galicia (COTSG), este é unha dos motivos que explican o malestar dos traballadores sociais que coordinan o Servizo de Axuda no Fogar (SAF) en Pontevedra.

Nun comunicado enviado aos medios, o COTSG sinala algúns dos atropelos que as empresas que xestionan estes servizos en Galicia comete cos seus traballadores. Levar a cabo "funcións que non corresponden co seu posto", "substitucións irregulares" ou a falta de persoal durante as vacacións son algunhas das situacións que denuncia o COTSG en nome dos traballadores do SAF nos diferentes municipios, entre os que se atopa Pontevedra.

No caso da cidade da capital, a empresa concesionaria deste servizo é Idades, tras un contrato asinado o pasado mes de abril e que se prolongará por catro anos, prorrogables por un máis. O servizo cústalle ao Concello de Pontevedra 5,9 millóns de euros e inclúe 170 dispositivos de teleasistencia, 1.150 limpezas anuais nas vivendas dos usuarios, dez camas articuladas, catro cadeiras de rodas e dous guindastres.

Xestionar todos estes servizos, coordinalos e estudar as necesidades de cada un dos usuarios é responsabilidade dos traballadores sociais que coordinan o servizo. "Hai que facer informes, comprobar que as prestacións estanse a levar a cabo correctamente e que as necesidades dos usuarios queden cubertas. Todo iso é traballo dos coordinadores dous equipos, que teñen que adicar tempo a outro tipo de tarefas como atender o teléfono, por exemplo", explica a vogal do COTSG, Ana Rodríguez.

Así, o colectivo destaca que as tarefas dos traballadores sociais estanse 'burocratizando', o que "produce un menoscabo non seguemento ordinario dous servios e na calidade dous mesmos". Do mesmo xeito, denuncia consecuencias para a vida dos empregados, con problemas que tensións que repercuten en importantes "perdas da vida familiar e da saúde persoal, con casos de tensión crónica e cadros de ansiedade", tal e como explica o COTSG.

Os traballadores denuncian precariedade no Servizo de Axuda no...
Comentarios