Os traballadores denuncian precariedade no Servizo de Axuda no Fogar municipal

Critican que realizan "funcións que non corresponden co seu posto", entre outras

Un anciano en la Avenida Monterio Ríos. JAVIER CEVERA-MERCADILLO
photo_camera Un ancián na Avenida Monterio Ríos. JAVIER CEVERA-MERCADILLO

Axustar o prezo ao máximo para conseguir a concesión de servizos municipais é unha das estratexias das empresas que compiten pola xestión de determinadas prestacións. Segundo denuncia o Colexio Oficial de Traballo Social de Galicia (COTSG), este é unha dos motivos que explican o malestar dos traballadores sociais que coordinan o Servizo de Axuda no Fogar (SAF) en Pontevedra.

Nun comunicado enviado aos medios, o COTSG sinala algúns dos atropelos que as empresas que xestionan estes servizos en Galicia comete cos seus traballadores. Levar a cabo "funcións que non corresponden co seu posto", "substitucións irregulares" ou a falta de persoal durante as vacacións son algunhas das situacións que denuncia o COTSG en nome dos traballadores do SAF nos diferentes municipios, entre os que se atopa Pontevedra.

No caso da cidade da capital, a empresa concesionaria deste servizo é Idades, tras un contrato asinado o pasado mes de abril e que se prolongará por catro anos, prorrogables por un máis. O servizo cústalle ao Concello de Pontevedra 5,9 millóns de euros e inclúe 170 dispositivos de teleasistencia, 1.150 limpezas anuais nas vivendas dos usuarios, dez camas articuladas, catro cadeiras de rodas e dous guindastres.

Xestionar todos estes servizos, coordinalos e estudar as necesidades de cada un dos usuarios é responsabilidade dos traballadores sociais que coordinan o servizo. "Hai que facer informes, comprobar que as prestacións estanse a levar a cabo correctamente e que as necesidades dos usuarios queden cubertas. Todo iso é traballo dos coordinadores dous equipos, que teñen que adicar tempo a outro tipo de tarefas como atender o teléfono, por exemplo", explica a vogal do COTSG, Ana Rodríguez.

Así, o colectivo destaca que as tarefas dos traballadores sociais estanse 'burocratizando', o que "produce un menoscabo non seguemento ordinario dous servios e na calidade dous mesmos". Do mesmo xeito, denuncia consecuencias para a vida dos empregados, con problemas que tensións que repercuten en importantes "perdas da vida familiar e da saúde persoal, con casos de tensión crónica e cadros de ansiedade", tal e como explica o COTSG.

Comentarios