As restricións de tráfico manteranse ata o verán

Unha media de 50.000 condutores exponse a atascos diarios polas obras da autoestrada

Moitos pontevedreses cambiaron as rutas para evitar as retencións en Rande e as vías alternativas á AP-9 gañan usuarios ►Asetranspo denuncia "prexuízos" e esixe a gratuidade da peaxe
El caos circulatorio es la tónica general en los accesos al puente de Rande.
photo_camera El caos circulatorio es la tónica general en los accesos al puente de Rande.

Circular pola ponte de Rande está a converterse nun pesadelo para miles de condutores pontevedreses. As obras de ampliación da autoestrada, que contempla a construción dun terceiro carril no viaduto atirantado, están a ocasionar atascos diarios que sofren as persoas que se trasladan a Vigo por traballo, estudo ou outras razóns.

Os principais problemas de circulación prodúcense en horas punta, sobre todo á primeira hora da mañá. É o caso de Rafael —se omite apelido por petición expresa—, que é veciño de Pontevedra e todos os días se traslada ao Hospital Álvaro Cunqueiro, onde traballa.



Ramón Alonso, presidente de Asetranspo "Esta situación aféctanos como a todos, en tempos e horarios"

Como ir pola AP-9 resulta un gasto importante, Rafael optou por utilizar a estrada de Vilaboa, a denominada N-554, para evitar o pago da peaxe. O problema comezou coas obras de ampliación da autoestrada e a supresión dun dos carriis para chegar a Rande. A rotonda máis próxima á ponte converteuse nun "sinvivir" para condutores como el. Alí conflúen os vehículos procedentes da estrada vella de Moaña, do Corredor do Morrazo e os que chegan de Pontevedra. "Nun tramo de 400 e 500 metros pérdesche un mínimo de entre 15 e 20 minutos", afirma.

As retencións diarias obrigaron a Rafael a buscar alternativas para chegar a tempo ao seu posto de traballo no Álvaro Cunqueiro. Optou por unha estrada secundaria. Agora a súa ruta diaria cambiou. Para chegar ao complexo sanitario vigués sae de Pontevedra en dirección Redondela, por Santo Estevo de Negros, unha parroquia deste último municipio. "O traxecto é peor. En condicións normais tárdase polo menos cinco minutos máis. Pero no fondo aforro tempo, porque se fóra por Rande sería peor", explica este afectado.

Os traballos na autoestrada e, sobre todo, o custo da peaxe de Vilaboa provocaron un cambio de hábitos nos desprazamentos por estrada. De feito, a N-554, que é a alternativa á AP-9, aumentou o seu nivel de tránsito nos últimos anos. Entre 2011 e 2015, a intensidade media de vehículos incrementouse nun 8,6%, ao pasar de 9.518 a 10.418 (automóbiles e transportes pesados incluídos).

TRANSPORTISTAS. Os particulares non son os únicos que pon o berro no ceo cada vez que viaxan a Vigo desde a comarca de Pontevedra. Os transportistas tamén se queixan dos "prexuízos" que lles están ocasionando as obras de ampliación da autoestrada, pola que transitan 50.000 vehículos ao día. A pesar de que entenden que os traballos son necesarios, insisten en que se deberían levar a cabo medidas excepcionais para evitar o quebranto económico para o sector.

O presidente da Asociación Provincial de Empresarios de Transportes Discrecionais de Mercancías de Pontevedra (Asetranspo), Ramón Alonso, reivindica a gratuidade da peaxe. "Esta situación aféctanos como a todos en tempos e horarios. Pero o dano ao noso sector é maior, porque chegar con atraso a un cliente leva perdas", asegura.

"Non se debería cobrar o paso pola autoestrada. Sobre todo porque hai tramos nos que non se pode circular a máis de 60. Iso non está ben", sinala o empresario, que recorda que os atascos cara a Vigo non son os únicos que soportan os transportistas. "En Santiago tamén nos pasa o mesmo", engade.

O líder de Asetranspo, que representa a máis de 500 empresas na provincia, sinala que as rutas alternativas non son a solución. De feito, sinala que o aumento do paso de camións por estradas como a N-550, que transcorre en paralelo á AP-9, leva un aumento do perigo na seguridade viaria. "O prezo da peaxe é excesivo, as obras provocan atascos na autoestrada e por estrada cada vez hai máis tráfico", protesta Alonso, que considera que Audasa, a concesionaria da AP-9, debería solucionar estes inconvenientes.

Comentarios