A vella ponte do tren de Monte Porreiro reabrirase con dous accesos para peóns

O Concello habilitará unha senda en zigzag e unhas escaleiras de madeira desde a praia fluvial do Lérez para subir ao antigo viaduto â?? O proxecto, pendente do visto e prace de Adif, inclúe a renovación da varanda e nova iluminación â?? A obra licitarase por 200.160 euros
Antiguo puente del tren de MOnte Porreiro. JAVIER CERVERA- MERCADILLO
photo_camera Antigua ponte do tren de Monte Porreiro. JAVIER CERVERA- MERCADILLO

O vello ponte do tren de Monte Porreirohabilitará unha senda en zigzag e unhas escaleiras de madeira desde a praia fluvial do Lérez para subir ao antigo viaduto, polo que pasaba a liña de ferrocarril que ía de Redondela a Santiago e que quedou en desuso en 2014 coa chegada da alta velocidade a Pontevedra.

O concelleiro de Medio Natural e Desenvolvemento Sostible, Iván Pontes, asegura que os servizos municipais dispoñen xa da primeira fase do proxecto de reforma, que se centrará na reapertura e amaño desta infraestrutura. 

A actuación dispón de todos os informes sectoriais salvo un, o de Adif, "que será inminente". "Estaba pendente de que o Concello pagase as taxas e este trámite xa se cumpriu", indica o edil do PSOE, que confía en licitar os traballos antes de que finalice o ano.

A obra conta cun orzamento que roza os 200.160 euros, que se pagarán con cargo a fondos europeos Feder. O prego, que está en fase de redacción, deberá determinar o prazo de execución da reforma, que en principio sería de seis meses. Se o calendario non sofre contratempos, a recuperación deste espazo para a cidadanía será unha realidade na segunda metade do ano que vén.

A antiga ponte do ferrocarril de Monte Porreiro está en mans do Concello desde hai tres anos. O Adif, organismo que depende do Ministerio de Transportres, formalizou á cesión da ponte o 7 de xullo de 2018, unha semana logo da moción de censura impulsada polo PSOE contra o Goberno do PP, presidido por Mariano Rajoy.

O cambio de titularidade desta estrutura negociouse con anterioridade, no marco da cesión dos falsos túneles da AVE en A Seca, Médico Ballina e Doce de Novembro, que son propiedade municipal desde o 17 de marzo de 2016.

Aquel traspaso tardou tres anos en cristalizar e deixou fóra da ecuación o viaduto de Monte Porreiro. O convenio de cesión desta infraestrutura por parte de Adif ten unha duración de 75 anos e obriga ao Concello a facerse cargo do mantemento e conservación da ponte, así como da futura iluminación, da que agora carece esta instalación.

116 metros. O proxecto previsto pola Concellería de Medio Natural e Desenvolvemento Sostible contempla dotar de iluminación tanto á plataforma como á nova senda. A obra tamén contempla a cobertura en formigón do taboleiro central da ponte, que ten un ancho de seis metros. Na actualidade, a zona está chea de balastro, aínda que as liñas ferroviales xa se suprimiron.

A ponte, que se construíu na década dos anos 60, ten 116 metros de lonxitude e un deseño peculiar grazas aos seus tres arcos de formigón. A súa reapertura está soamente pensada para peóns ou ciclistas posto que o Goberno central prohibe "o tráfico rodado de todo tipo de vehículos, salvo bicicletas e asimilados".

Segunda fase. A segunda fase desta actuación está vinculada á vía verde que Pontevedra prevé facer entre a estación de tren e Barro. O plan, vinculado ao plan de sustentabilidade turística polo que o Concello aspira a recibir ata dous millóns de euros de fondos europeos para varias obras tras confirmarse que a súa candidatura foi seleccionada pola Xunta e o Ministerio de Industria, Comercio e Turismo, prevé unir a avenida de Bos Aires coa parroquia de Lérez, ao que non será posible na primeira fase, na que a ponte só poderá usarse como miradoiro.

Para iso estúdanse varias solucións técnicas. A de menor complexidade, segundo Pontes, pasa por abrir un acceso ao túnel do tren desde Médico Ballina, enlazando esta estrutura coa vella vía por medio dunha rampla.

Comentarios