A venda de bicicletas alcanza cifras de marca no ano da pandemia

Listas de espera para algúns modelos de montaña e números históricos nos establecementos de Pontevedra
Ciclistas por Pontevedra. ARCHIVO
photo_camera Ciclistas por Pontevedra. ARQUIVO

Mentres os ximnasios e piscinas recuperan a contagotas os seus usuarios son moitos os que se resisten a volver aos espazos pechados e apostan por realizar a actividade física polas estradas e rutas cicloturistas. é unha das razóns que explica que a venda de bicicletas disparouse tras a pandemia, alcanzando cifras de marca. Un informe da Asociación de Marcas e Bicicletas de España (AMBE) cifra nun 24% a venda destes vehículos de dúas rodas a nivel nacional, ata alcanzar as 1.565.233 unidades vendidas.

Esta realidade tamén se evidenciou en Pontevedra. Establecementos de venda de bicicletas aseguran que están a dar saída a máis do dobre de produtos que antes da crise sanitaria. "É unha tendencia mundial", observa Nacho Cons, propietario de Motobike, un dos centros de referencia para os ciclistas da Boa Vila. "Logo da pandemia moita xente non pode practicar deporte en sitios pechados e buscan unha alternativa na bici para facer deporte na natureza", engade Cons, de Motobike en Pontevedra.

A Asociación de Marcas e Bicicletas de España cifra nun 24% máis a demanda en 2020 e en 1.565.233 as unidades vendidas

A bicicleta destinada ao lecer é a preferida, por diante da de paseo ou transporte. "En Pontevedra nos últimos anos houbo un repunte no uso da bici de paseo coincidindo coa transformación da cidade. Hai quince anos vendías dúas bicis de paseo ao ano, agora o triplo ou o cuádruplo, con todo, as vendas máis importantes danse nas bicicletas de montaña", engade Cons.

Juan Vidal, desde Bici O Con, en Poio, coincide en que o produto estrela do último ano foi a bicicleta de montaña. "As que máis vendemos son as de iniciación, para todo rango de idades, homes e mulleres", subliña o empregado deste establecemento e precisa que se nun ano normal dá saída a ao redor de 300 bicicletas, tras a irrupción da pandemia multiplicou por dúas as súas vendas e en determinados tipos de bicicleta –como a de montaña– case triplicado, chegando a contar con lista de espera nos modelos máis demandados.

A partir de 300 ou 400 euros e ata mil pódese atopar unha boa bicicleta de iniciación, manifestaron desde ambos os establecementos. "O que empeza adoita facelo cunha bici máis básica polo si ou polo non logo non lle gusta e acaba tirada; pero o que o ten claro busca unha bici cunhas características boas e inviste algo máis".

Fontes Carrefour, a única gran superficie do municipio que tamén contempla a venda de bicicletas, constataron este aumento nos seus centros de Pontevedra. "As vendas de bicicletas están alcanzado as cifras máis altas dos últimos anos polo que as previsións para esta tempada tamén son optimistas, cremos que é un sector que crecerá incluso fronte ao ano pasado que foi xa un ano positivo", manifestaron.

O tirón das bicicletas fai que aumente tamén a demanda de accesorios, que igualmente alcanzou cifras históricas. "Despois do confinamento todo o mundo sacou as bicicletas que tiña tiradas en casa e houbo un desabastecumiento de material. A demanda foi tan grande que os fabricantes quedaron desbordados", indica Nacho Cons. Tamén os talleres de reparación de bicicletas viviron a súa agosto tras o confinamento coa posta a piques daquelas que levaban anos sen usarse ou gardadas nun trasteiro.

Así, a venda de compoñentes subiu un 21,7% e de téxtil un13%, tal e como sinala o informe de AMBE. A facturación do sector incrementouse nun 39,39% ata alcanzar os 2.607,38 M euros.

ELÉCTRICAS. Tamén as bicicletas eléctricas han consolidado a súa revolución. Así, a nivel nacional, experimentaron un maior incremento, que o informe de AMBE cifra nun 48%. E é que en 2020 superouse a barreira das 200.000 unidades vendidas nun só ano. En Pontevedra o éxito destes produtos tamén é xa anterior á pandemia, subliña Juan Vidal e conta que unha bicicleta eléctrica de iniciación pode partir de 2.000 euros.

"Están a ter bastante éxito porque permítenche facer exercicio máis tempo e o rendemento físico tamén é importante", explican desde Bici O Con.

O aumento do prezo medio da bicicleta en España, que se sitúa nun 21,7% ata alcanzar os 865 euros de media, apóiase no crecemento da venda dos modelos eléctricos cun prezo medio de 2.648 euros por bicicleta.

O informe conclúe que o sector da bicicleta en España presume de boa saúde. A facturación do sector disparouse ata rozar o 40% máis que no ano anterior á crise do coronavirus.