A venda de vehículos de ocasión triplica ao comercio de automóbiles a estrear

Algunhas casas de compravenda de Pontevedra rexistraron un aumento do 130% nas vendas de turismos usados por mor da crise

Joaquín Coto en las instalaciones de Multicar Center. JAVIER CERVERA - MERCADILLO
photo_camera Joaquín Coto nas instalacións de Multicar Center. JAVIER CERVERA - MERCADILLO

As vendas do vehículo de ocasión seguen rabuñando terreo ás do automóbil novo. A diferenza de prezos e a falta de incentivos para apostar por un utilitario co cuentakilómetros a cero fan que o pulso se resolva a favor da opción máis económica, ata o punto de que os vendedores da provincia comercializan unha media de tres coches usados por cada un matriculado en concesionario.

Segundo datos recompilados pola empresa MSI para a asociación de concesionarios Faconauto, a provincia pechou o ano pasado con 45.968 vehículos de segunda man vendidos, un 5,71% máis que o ano anterior e unha porcentaxe moi superior aos índices que se manexaban antes da crise.

Joaquín Coto, traballador de Multicar Center (empresa de compravenda pertencente ao grupo Celtamotor) confirma que a evolución do mercado do vehículo de ocasión "foi de crecemento" e que no seu caso particular as vendas duplicáronse con fartura desde o estalido da burbulla inmobiliaria. "Por mor da crise empezouse a notar un punto de inflexión no mercado de ocasión e desde entón as vendas seguiron subindo. No noso caso, o ano pasado comercializamos case un 130% máis de vehículos de ocasión respecto de 2012 ", informou a este xornal.

As empresas da provincia comercializaron o ano pasado 45.968 vehículos de segunda man, case 126 ao

Fronte a estas cifras, a provincia finalizou o ano pasado con 14.678 vehículos comercializados, un volume que mellorou a marca de 2017, pero que segue quedándose moi por baixo dos números que manexa o sector de segunda man.

Coto sinala que a nivel nacional o peso do coche usado foi gañando relevancia nos últimos anos, ata chegar a unha proporción de 2,5 por cada un novo. Con todo tamén advirte de que no resto de Europa o cociente é moito maior e de que a gran particularidade do mercado nacional é que "o 40% das vendas son entre particulares e de coches de máis de dez anos". Por iso, prognostica que "aínda hai moita evolución no mercado de ocasión profesional", tanto a nivel de vendas como de características do produto. "Hai moito marxe de percorrido para mellorar estes datos e ofrecer vehículos de máis calidade", engade.

España é o segundo país de Europa co parque móbil máis antigo, cunha media de 12 anos por vehículo. E, segundo os datos da Dirección Xeral de Tráfico, dos 24.074.151 automóbiles comercializados o ano pasado a nivel nacional, a franxa máis numerosa foi a de entre 10 e 14 anos (6.514.239). Esta circunstancia anima ao sector a solicitar o desenvolvemento de axudas para retirar os coches máis antigos ao despezamento, para que se retiren do mercado e cedan o seu espazo a outros utilitarios con menos rodaxe.

O parque móbil suma 716.054 vehículos, un 10% máis que en 2009

CAMBIO DE TENDENCIA. No que vai de ano (ata o 31 de maio) formalizáronse na provincia pontevedresa 17.365 transaccións de automóbiles de ocasión, o que implica un lixeiro revés fronte á tendencia á alza. O volume é un 6,47% menor á cantidade de operacións que se contabilizaban hai un ano, aínda que na práctica non significa exactamente que o mercado de ocasión perda fol. De feito, manéxanse distintas teorías para explicar o xiro das estatísticas.

Faconauto achaca esta tendencia á falta de stock, que afectaba especialmente aos coches de 6 a 10 anos pero que agora tamén empezou a observarse no tramo de 0 a 5 anos debido ao mal comportamento que está a ter o mercado de coches novos. "O mercado de vehículos usados e o de novos non están illados e o que ocorre nun impacta no outro", sinala o director de comunicación de Faconauto, Raúl Morales.

Con todo, axentes locais do sector apuntan que o descenso está vinculado á caída das vendas dos coches de quilómetro "cero", "que computan como vehículo usado, pero que en realidade compiten na categoría de novos". Segundo precisan, a franxa de coches de entre un e dous anos caeu con contundencia, pero a de entre tres e cinco anos "crece e moito".

O gran hándicap do sector é que o 40% dos traspasos son entre particulares e de coches antigos

CAMBIOS DE TITULARIDADE. Outro dato que pon de relevo a superioridade das vendas do coche de ocasión é que a provincia pontevedresa rexistrou o ano pasado 40.409 cambios de titularidade de turismos, case 11.000 máis que en 2012, cando se contabilizaron 29.505 traspasos deste tipo (un 27% menos).

Segundo o primeiro Estudo sobre Hábitos de Compravenda de Vehículos de Ocasión, elaborado pola empresa Tramicar, o 66% dos españois está disposto a adquirir un coche de segunda man e o xa 60% fíxoo algunha vez. Os que mostran máis interese por investir no vehículo de ocasión son os mozos de entre 18 e 24 anos, seguidos polos de 25 a 34 anos. Ademais, o informe reflexa que, dos 1.000 enquisados de distintas comunidades autónomas, os vascos (39%) e os galegos (32%) son os que máis compraron vehículos de segunda man, mentres que os cataláns e os madrileños son os que menos.

Un dos segmentos que ten agora mesmo máis saída no mercado de ocasión é o B-SUV. E se o exame faise por carburantes, os de gasolina continúan aumentado as súas cotas clientelares, axudados polas incertezas espertadas polo "dieselazo" e o medo ao encarecemento deste combustible.

Comentarios