Xunta e Concello aparcan a polémica e retoman o diálogo sobre a variante de Alba

Núñez Feijóo comprométese a non paralizar o proxecto e buscar xunto ao Concello o consenso veciñal. Tras unha conversación telefónica mantida este venres, o presidente autonómico e o alcalde pactan volver ao momento anterior á confrontación. Lores recorda que Pontevedra ofreceu alternativas e pediu suavizar o último deseño do viario na fase de alegacións. O vicepresidente galego, Alfonso Rueda, nega que houbese un pacto para executar o viario
Feijóo y Lores en la última reunión que ambos mantuvieron el pasado mes de julio. JAVIER CERVERA-MERCADILLO
photo_camera Feijóo e Lores na última reunión que ambos mantiveron o pasado mes de xullo. JAVIER CERVERA-MERCADILLO

O proxecto da Variante de Alba non se paraliza. é o compromiso que o presidente da Xunta trasladou este venres ao alcalde de Pontevedra, vía conversación telefónica. Núñez Feijóo e Fernández Lores acordaron, segundo fontes autonómicas, tratar de conseguir o consenso veciñal conxuntamente. Pola súa banda, desde o Concello matizan que ambas as institucións retomarán o proxecto no punto onde se atopaba antes de iniciarse a polémica achega do trazado.

A tira e afrouxa de declaracións durante todo o día prognosticou unha nova guerra fría entre ambas as administracións e fixo cambalear un proxecto envolvido na polémica desde as súas orixes.

Antes da chamada de Feijóo, o alcalde de Pontevedra compareceu pola mañá, visiblemente enfadado, para mostrar o seu malestar co presidente autonómico. "Síntome sorprendido, decepcionado e traizoado", asegurou Miguel Anxo Fernández Lores, que lamentou que Alberto Núñez Feijóo, con quen mantén unha "relación de sintonía" e de lealdade "e colaboración" institucional non lle collese o teléfono para falar de por que o proxecto volve ao caixón.

Lores asegurou que o Concello non recibiu ningunha comunicación oficial sobre o cambio de postura do Goberno galego respecto deste viario. "Mandouse a un recadeiro a falar en nome da Xunta", dixo en referencia á comparecencia do pasado mércores do portavoz do PP, Rafa Domínguez, na que manifestou o seu rexeitamento ao deseño da variante. "É unha decisión covarde e traicioeira", subliñou.

O rexedor nacionalista recordou que a alternativa escollida pola Consellería de Infraestruturas para unir as estradas de Vilagarcía (PO-531) e Santiago (N-550) entre Campañó e Lérez expuña un deseño "durísimo" que provocou o rexeitamento "de todo o mundo", incluído o Goberno local, que no seu día expuxo alternativas que non se aceptaron. O departamento autonómico estudou ata dez tramos distintos antes de realizar a súa última proposta, que é a que agora se descarta. "Nos dixemos que, se era o único trazado posible, aceptariámolo. Pero cunhas características totalmente diferentes", dixo Lores en relación ás alegacións municipais, nas que se reclamou un deseño máis suave, con tráfico acougado, con menos afectación ao territorio e con zonas para os peóns.

O rexedor do BNG cría que o cambio de postura sobre a variante respondía a unha "decisión política" que vinculaba ás eleccións

O alcalde sinalou, ademais, outra das ofertas expostas polo Concello: un convenio coa Xunta para que Pontevedra executase a vía e que esta pasase, posteriormente, a ser de titularidade municipal. Tamén se descartou.

Lores mostrouse convencido de que "non se vai facer o trazado" e que é froito de decisión "política e non técnica" que vincula ás eleccións autonómicas de 2020. "Pode ser que volvamos ás andadas e que o Partido Popular non queira facer cousas en Pontevedra", indicou o rexedor do BNG, que cre que a falta de consenso á que apela a Xunta para reformularse a variante de Alba "é unha escusa". "Os consensos son relativos. Poucas cousas se fan cun consenso absoluto", apuntou.

RODA MANTéN O PLAN

Antes da comparecencia do líder nacionalista, o vicepresidente da Xunta daba a súa opinión sobre a obra aos medios. Alfonso Rueda negou que houbese un pacto entre Feijóo e Lores para construír a variante de Alba. "O que hai é un compromiso da Xunta de investir en Pontevedra naquelas obras necesarias, que xeren un consenso social e que, polo tanto, lles sirvan aos veciños", afirmou.

O responsable autonómico indicou, do mesmo xeito que fixo esta semana a Consellería de Infraestruturas, que "non renunciamos a ese investimento". O proxecto para construír o novo viaria conta cunha partida de 500.000 euros nos Orzamentos galegos de 2020, unha cantidade moi inferior aos máis de 8,2 millóns de euros nos que está orzada a actuación.

"Visto a moi considerable falta de consenso social que se xerou, pedímoslle ao Concello que exerza de motor para conseguir ese consenso e poder expor un trazado que se poida executar sen ter o rexeitamento que ten agora mesmo. Simplemente pedimos iso", explicou Roda, que asegurou que "a Xunta non se nega a investir, senón que o que di é que busquemos un trazado que, permitindo facer a obra, permita tamén acordar os intereses dos veciños. Creo que é algo moi lóxico e que todo o mundo enténdeo. Se o alcalde di que a Xunta se nega a facer a obra, entón non di a verdade".

Lores, que asegurou que a freada á variante de Alba non afectará á colaboración do Concello noutros proxectos autonómicos, apelou a que o Executivo galego cambie a súa postura. "O presidente sempre pode rectificar e envainar, como fixo en Verín ou con Montecelo", concluíu.

Unha obra que se reclama desde o ano 2005

A variante de Alba seguirá no caixón. O proxecto, que se ideou como unha solución para mellorar a seguridade viaria da PO-225, que é a vía que actualmente une as estradas de Vilagarcía (PO-531) e Santiago (N-550) e paso obrigado do Camiño Portugués a Santiago, reclámase desde 2005.

Ata dez alternativas
A Xunta repescó a obra en 2016, ano no que anunciou pactaría co Concello o deseño do novo viario, que sairía da rotonda de San Caetano e conectaría coa N-550 á altura de Pidre, na parroquia de Cerponzóns. Tras dous deseños errados, a Consellería de Infraestruturas anunciou un terceiro cambio para que a vía non afectase a ningunha casa.

En 2018, contratouse á consultora Ciesa para deseñar o novo trazado. O obxectivo era licitar os traballos en 2019 por seis millóns de euros. Finalmente, o pasado mes de xuño, a conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, anunciou que a variante de Alba elixida entre dez alternativas sairía de Campañó e acabaría en Lérez. A primeira fase do viario tería un carril por sentido entre O Freixo e A Cendona.

O proxecto, que superaría os 8,2 millóns de euros e non levaría ningunha casa, podería crecer no futuro a través dun desdobramento. Os veciños rexeitaron a autovía de 992 metros limitada a 100 quilómetros por hora. Ademais dunha alegación conxunta, apoiada por 1.171 persoas, 36 afectados fixeron chegar as súas reclamacións á Xunta, que se comprometeu a facer melloras para licitar a obra en 2020 e evitar as protestas que sinalaron ao PP.

Comentarios