A Xunta insta a Lores a unirse aos outros once concellos para implantar o transporte metropolitano

Infraestruturas sinala que Pontevedra é imprescindible para poder activar o programa e que sen ela será imposible cumprir o obxectivo de polo en marcha o 1 de xaneiro de 2019

Encuentro entre los representantes autonómicos y los alcaldes. JOSÉ LUIZ OUBIÑA
photo_camera Encontro entre os representantes autonómicos e os alcaldes. JOSÉ LUIZ OUBIÑA

A conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, instou este venres ao Concello de Pontevedra a porse no mesmo lado que os outros once municipios da área para non bloquear a posta en marcha do Plan de transporte metropolitano, un programa destinado a introducir importantes descontos nas tarifas dos autubuses.

Fíxoo tras a reunión celebrada no edificio administrativo da Xunta en Campolongo, unha cita á que non acudiron os representantes do Goberno da capital, pero si os alcaldes de Barro, Bueu, Cerdedo-Cotobade, Marín, Moraña, Ponte Caldelas, Sanxenxo, Soutomaior e Vilaboa. Aínda que de Poio e Campo Lameiro non houbo representación, ambos os concellos xa manifestaran previamente a súa conformidade co desenvolvemento do plan e, de feito, Poio aprobou en Pleno a súa adhesión, segundo explicou a propia conselleira.

O Goberno pontevedrés xa anunciara o xoves que non participaría no encontro. Pola contra, propuxo a Infraestruturas a creación dunha mesa técnica bilateral para estudar os posibles alternativas do transporte de pasaxeiros por estrada e a posterior convocatoria dunha mesa de negociación con todas as partes implicadas.

Vázquez: "Levamos dous meses con xuntanzas técnicas bilaterais, pero se Pontevedra quere volver reunirse que poña día e hora"

DISPOSICIÓN. Ethel Vázquez respondeu este venres que está disposta a volver reunirse co Goberno pontevedrés "cando queira e en calquera sitio, que poña día e hora e alí estaremos, como estivemos nos últimos meses", dixo.

De feito, indicou que o seu departamento e a Administración municipal xa levan dous meses "tendo constantes xuntanzas técnicas bilaterais" nas que xa aclararon as dúbidas, polo que se mostrou "abraiada" por esta resposta do equipo de Fernández Lores. En palabras súas, "ou Concello de Pontevedra xa trasladásenos observacións e por iso tivemos un trato especial e diferenciador co, con xuntanzas individuais para aclararlle as dúbidas que puidese ter. Preguntou lla posta en marcha do plan incrementaría ou custe do bus para vos veciños de Monte Porreiro e explicámoslle que non; tamén preguntou sobre a obriga legal de poñer en marcha ou transporte urbano e indicámoslle que a normativa é clara sobre iso. Así mesmo, tinga dúbidas sobre ou funcionamento deste plan metropolitano, que é único para toda Galicia, e indicámoslle que tecnicamente está testado, que demostramos ou incremento de usuarios nas áreas testadas e que é util e fomenta ou transporte público. Leva funcionando máis de nove anos en moitísimos concellos de Galicia de diferentes cores políticas. Ou 99% dous municipios quere entrar nel, excepto Vigo e Pontevedra", manifestou a titular do departamento autonómico, quen lamentou "que todas esas explicacións técnicas fosen en balde".

Vázquez apuntou que actualmente están integrados neste programa máis de 65 concellos galegos e apelou " vontade política" do de Pontevedra para sumarse, xa que é "o concello bisagra" e "sen o este plan non tería sentido" e sería "imposible" polo en marcha na área, de maneira que os outros once municipios tamén quedarían fóra, segundo dixo.

Por tal motivo, instou o Goberno de Fernández Lóres a explicar "ou motivo dá súa ausencia aos once concellos se interesados", porque "é imprescindible que estea para que se poida implantar e queixume que non sexa así", reiterou.

Vázquez: "Sería un grande éxito, sobre todo para vos veciños"

Na mesma liña, indicou que, aínda que a Xunta ten "recursos ecnómicos e técnicos e vontade política", se a cidade do Lérez non cambia a súa postura provocará "un atraso importante na posta en marcha do plan de transporte metropolitano e dá implantación dás súas ventaxas na área de Pontevedra" e, "polo tanto, ou noso obxectivo, que era teo para ou próximo 1 de xaneiro de 2019, a día de hoxe é imposible cumprilo".

A conselleira repetiu que "non hai problema en seguir tendo xuntanzas técnicas bilaterais como levamos tido nestes meses", pero insistiu en que Pontevedra é a "única nota discordante" porque "nos outros once concellos ou consenso é unánime", asegurou. "Poio, Moraña e Barro xa aprobaron nos seus plenos respectivos ou convenio e, polo tanto, a súa vontade explícita de formar parte do plan e hoxe vos alcaldes asistentes tamén recoñeceron a súa utilidade e queren imlpantalo".

Para animar ao Goberno da capital recordou que Ferrol (que xunto con Pontevedra é a única gran coidade de Galicia que carece de transporte urbano) si activou o transporte metropolitano "e tamén alí está demostrado que funciona e é útil", asegurou. "Ningún veciño de Ferrol ou dá Coruña pode imaxinar hoxe ou transporte público sen estas tarxetas de descontos".

Por todos estes motivos, reiterou a súa petición para que o Goberno de Lores acceda. "Sería un grande éxito, sobre todo para vos veciños", subliñou. "Ou plan permite descontos nos billetes de autobús de ata ou 70%, ou que lles pode supoñer un aforro anual de ata 900 euros aos usuarios habituais. Ademais, hai bonificacións adicionais para usuarios frecuentes e para familias numerosas e vos menores de 19 anos poderían viaxar gratis en autobús".

Para incidir nesta idea, a conselleira expuxo dous exemplos concretos: "Un veciño de Cotobade que queira acudir ao hospital de Montecelo, a día de hoxe paga máis de catro euros e coa tarxeta metropolitana pagaría 0,86. Un de Tomeza actualmente paga máis de dous euros e coa tarxeta pagaría 0,86. E se é un mozo de 19 anos ou menos iría gratis".

Ademais do plan metropolitano e os seus descontos tarifarios, na reunión deste venres tamén se abordou a outra cuestión do transporte na que está a traballar a Xunta: a segunda fase do Plan de Transporte Público de Galicia, cuxa implantación está prevista para 2019 e que incluirá unha remodelación do mapa de liñas de autobús en toda a comunidade. Sobre esta, Vázquez indicou que "estamos tendo xuntanzas bilaterais concello a concello para abordar as necesidades reais e adaptarnos ás necesidades propias dous municipios e dous veciños".

Comentarios