O 60% de familias descoñece que o asento traseiro central é o lugar máis seguro do vehículo para colocar a sillita de retención infantil, segundo o informe Seguridade viaria infantil no automóbil. *Viaxan os nosos fillos sempre seguros?, da Fundación Mapfre e a Federación de Asociacións de Matronas en España (FAME).
A investigación publicada este venres destaca que o 34,3% das 800 familias con fillos ou que están a esperar algún enquisadas descoñece que, cando o bebé viaxa mirando cara atrás, o respaldo debe colocarse nunha posición intermedia, entre horizontal e vertical, para permitir ao neno durmir e evitar a asfixia postural.
Doutra banda, o 41% cre que a recomendación de usar o asento alzador é ata que o neno mide 1,35 centímetros, estatura que se corresponde coa obrigatoriedade do uso deste dispositivo, e non coa recomendada, que é ata 1,50 centímetros ou ata que o cinto axústese perfectamente ás condicións físicas do menor.
Respecto das tres excepcións nas que poden viaxar os menores no asento dianteiro, o 47% dos enquisados descoñéceas.
En cambio, a maioría dos participantes (99,6%) coñece que o recentemente nado debe transportarse en portabebé de seguridade co neno mirando cara atrás ou nun capazo homologado apto para utilizalo no coche.
Ademais, o 90,5% dos enquisados recoñece que o sistema Isofix facilita a tarefa de instalar o portabebés ou sillita no vehículo, evitando erros na súa instalación e aumentando así a eficacia do sistema; e que o 65,7% confesa a necesidade de que o respaldo do portabebés, cando o bebé mira cara atrás estea nunha posición intermedia, entre horizontal e vertical.
Os resultados desta investigación tamén destacan que o 91,9% coñece o momento que a normativa marca para que os menores poden viaxar mirando cara adiante, é dicir, a partir dos 15 meses ou 10 quilos de peso.
Os expertos recordan que a cadeira de coche debe estar adaptada á idade, talla e peso do menor, e que colocala correctamente evita o 75% cento das mortes e ata un 90% das lesións graves. En 2020, faleceron 17 menores de 14 anos, e outros 32 en 2019, do que 18 de eran ocupantes de turismo e furgoneta.