CSIC patenta unha bacteria intestinal para tratar a depresión e a ansiedade

"Demostrouse que o intestino afecta o cerebro, e viceversa, a través de rutas inmunolóxicas, endocrinas e neurais", explica a investigadora Yolanda Sanz

Yolanda Sanz. CSIC Investigadores do Consello Superior de Investigacións Científicas (CSIC) patentaron unha bacteria intestinal (Christensenella minuta) con aplicacións terapéuticas para tratar os trastornos do estado de ánimo, como a depresión e a ansiedade. Esta tecnoloxía foi desenvolvida polo equipo da investigadora Yolanda Sanz, do Instituto de Agroquímica e Tecnoloxía dos Alimentos e xa foi licenciada á empresa biotecnolóxica francesa LNC Therapeutics, especializada na investigación e desenvolvemento de medicamentos na área do microbioma intestinal.

"A investigación sobre o sistema de comunicación bidireccional a través do coñecido como eixo intestino-cerebro é un campo de investigación en crecemento. Demostrouse que o intestino afecta o cerebro, e viceversa, a través de rutas inmunolóxicas, endocrinas e neurais", sinala Yolanda Sanz.

Segundo a investigadora, numerosos estudos están a suxerir que a microbiota intestinal "participa na regulación deste eixo e podería exercer unha función importante en trastornos que afectan o cerebro como as enfermidades neurodexenerativas e psiquiátricas, incluíndo as alteracións do estado de ánimo".

A alianza do CSIC coa biotecnolóxica LNC permitirá avanzar no descubrimento dos mecanismos polos que a bacteria exerce un efecto antidepresivo e ansiolítico

Por iso, "esta evidencia ofrece novos e prometedores enfoques terapéuticos para fomentar a saúde mental", engade Yolanda Sanz, quen precisa que as bacterias da familia Christensenellaceae son "compoñentes relevantes da microbiota intestinal de individuos sans, e prometen ser unha importante fonte de tratamentos innovadores". O seu uso está a explorarse para o tratamento de enfermidades crónicas, como a obesidade e as súas comorbilidades metabólicas "e, como novidade, neste caso, para o tratamento dos trastornos do estado de ánimo", indica.

Este acordo permitirá a LNC Therapeutics continuar o avance na investigación, fabricación e comercialización en todo o mundo da terapia desenvolvida para o tratamento de trastornos como a depresión e a ansiedade. "A alianza con LNC Therapeutics permitiranos avanzar máis rapidamente no descubrimento dos mecanismos polos que a bacteria de Christensenella patentada exerce un efecto antidepresivo e ansiolítico por rutas endocrinas e neurais", afirma Sanz.

Esta patente é froito dos resultados do proxecto europeo MyNewGut, coordinado pola doutora Sanz, e no que colaboraron investigadores do equipo, como Ana Agustí, que foron claves no desenvolvemento da patente. O proxecto MyNewGut permitiu xerar un biobanco de bacterias intestinais humanas, que constitúe un valioso material biolóxico que están a explorar para a súa potencial aplicación para combater outras patoloxías, como a obesidade e as súas complicacións metabólicas, como a síndrome metabólico e a diabetes.

Estes achados poderían ter unha relevancia importante no futuro da nutrición e a práctica clínica, segundo indica o CSIC.