Decálogo para volver a clase con seguridade en plena sexta onda

Estes son os aspectos imprescindibles a ter en conta para minimizar riscos nos centros educativos
Un niño se lava las manos con agua y jabón. CARLOS DE SAÁ (EFE)
photo_camera Un neno lava as mans con auga e xabón. CARLOS DE SAÁ (EFE)

Ante a volta a clase este luns, Sanidade, Educación e comunidades fixeron un chamamento a centros e familias a non relaxarse e aplicar con rigor as medidas anticovid, desde as máis básicas como non levar a un neno enfermo ao colexio a que facer se é un contacto estreito ou como actuar se hai un brote.

A continuación dez aspectos imprescindibles que hai que tomar en conta para que os centros educativos sigan sendo espazos seguros:

1. ¿Que deben facer os contactos estreitos?

Deben permanecer no domicilio e realizar corentena durante os sete días posteriores ao último contacto cun caso confirmado salvo que reciban unha pauta de vacinación completa.

Nas situacións nas que a persoa estea exenta de corentena, debe evitar o contacto con persoas vulnerables, ten que continuar usando a máscara nas súas interaccións sociais e non pode acudir a eventos multitudinarios.

2. ¿Hai que tomar a temperatura antes de ir ao cole?

é recomendable a toma de temperatura para detectar a presenza de febre antes de saír de casa, ademais de prestar atención a calquera outro síntoma compatible coa infección.

3. ¿Que se fai se hai un brote nun centro?

As medidas poden variar desde extremar a prevención e hixiene no centro educativo (distancia física, uso de máscaras, lavado de mans) e indicar o illamento dos casos e a corentena do grupo de convivencia estable ou dos contactos estreitos; ou estenderse ao peche das clases afectadas, do curso ou, en última instancia, o peche do centro.

4. Cando a PCR é positiva durante varias semanas, pero xa non hai síntomas, ¿pódese ir a clase?

Unha PCR positiva durante moito tempo non ten por que indicar capacidade de transmisión, pode indicar presenza de virus sen capacidade de contaxiar unha vez superado o tempo de illamento. Non será necesaria a realización dunha PCR para levantar o illamento.

5. ¿Que pasa se hai un neno/a con síntomas na clase?

A presenza de síntomas pode deberse a moitas enfermidades, non só ao covid-19. Ata que se confirme ou descarte o diagnóstico, o resto de compañeiros da clase, sempre que non presenten síntomas, deben seguir acudindo ao centro educativo normalmente.

As persoas que conviven cos menores que empezaron con síntomas si deben quedar en casa se non están vacinadas.

6. ¿Que facer se aparecen síntomas?

Se un alumno/a ou persoal do centro presenta síntomas compatibles non debe acudir ao centro educativo. Débese contactar telefonicamente co centro de saúde ou con quen a comunidade autónoma designara, ou co teléfono de referencia da CCAA, para que avalíen se os síntomas corresponden ao covid-19 e se é necesaria a realización dun test.

Ata que se reciban indicacións por parte dos sanitarios, a persoa que iniciou síntomas debe quedar en casa e limitar ao máximo os contactos. Se hai síntomas de gravidade ou dificultade respiratoria, deberase chamar ao 112.

7. ¿Que deben facer os que non son contacto estreito?

Quen non sexa un contacto estreito seguirá asistindo ao centro educativo. A actividade docente mantense para o resto do alumnado.

8. ¿Que pasa coa ventilación?

A mala ventilación favorecen o incremento da transmisión do coronavirus de forma significativa. Recoméndase ventilación natural cruzada, se é posible de forma permanente, con apertura de portas e/ou fiestras opostas ou en lados diferentes da sala, para favorecer a circulación de aire.

Se ventilarán con frecuencia as instalacións do centro, polo menos durante 10-15 minutos ao comezo e ao final da xornada, durante o recreo, e sempre que sexa posible entre clases.

9. ¿Poden compartirse obxectos no cole?

Poden compartirse obxectos de calquera material, papeis ou libros no ámbito escolar extremando a hixiene de mans e evitando tocarse nariz, ollos e boca. Cando son obxectos que van empregarse por grupos diferentes aconséllase realizar limpeza entre o uso dun grupo e outro.

10. ¿Cando e como se deben lavar as mans?

Aconséllase logo de estar en contacto con superficies posiblemente sucias ou tocadas por outros, e polo menos á entrada e saída do centro educativo, antes e despois do patio, para comer e sempre logo de ir ao aseo.

Débese realizar preferentemente con auga e xabón ou, na súa falta, xel hidroalcólico. Débese ter en conta que cando as mans teñen sucidade visible a primeira ollada, o xel hidroalcólico non é suficiente, e é necesario usar auga e xabón.

Comentarios