iDEAME propón unha alfabetización dixital para os nenos do século XXI

Os nenos xa non queren ser nin futbolistas nin astronautas, se non deseñadores de videoxogos, ou polo menos así o ven en iDÉAME, o Encontro de Mozos Desenvolvedores, da Universidade Complutense de Madrid, que pretende incentivar que aos nenos ensíneselle a programar case á vez que se lles ensina a ler". Unha proposta que equipara o deseño dixital á alfabetización e que xa se segue nalgúns dos paises cos mellores plans de educación, como Finlandia, EE UU, Reino Unido ou Israel.

Raúl Martínez, promotor do programa iDÉAME Kids e profesor no Colexio San José de Madrid, asegura que as novas xeracións "levan a linguaxe dixital no sangue" e que se os docentes non son capaces de ver esta realidade e aproveitala estrán "eliminando oportunidades de traballo para cando sexan maiores".

España é un dos paises pioneiros no consumo de videoxogos e, precisamente, dous dos seus desenvolvedores –José Manuel Íñiguez, director de Akaoni Studios; e Arturo Moedeiro, director de Delirium Studios– son os encargados de fomentar a vea dixital entre a mocidade máis temperá, outorgándolles aos alumnos do Colexio San José o seu primeiro contacto desde o lado creativo deste sector.

Ambos os desenvolvedores quedaron sorprendido de ata que punto as mentes dos nenos están xa “codificadas” para entender a linguaxe dos videoxogos.

“É incrible como xa teñen todos os pactos de lectura asumidos. Non fai falta explicarlles que fai falta un obxectivo para motivar ao usuario, nin unha mecánica de xogo sinxela sen apenas ter coñecementos de informática. E case sempre teñen ideas moito máis tolas e creativas que os maiores", asegura Íñiguez.

Pero iDÉAME Kids non foi os primeiros en apostar por este tipo de iniciativas. Outras, como Code.org, xa o fan desde hai tempo co apoio de personalidades da talla dos magnates das redes sociais Mark Zuckerberg ou Jack Dorsey para que fomenten o ensino de programación nas escolas, conseguindo que un de cada dez centros educativos estadounidenses introduzan estas clases nas súas escolas.

Pola súa banda, Finlandia e Israel acaban de incorporar clases de programación nos seus currículos escolares e o Ministerio de Educación de Reino Unido está xa en contacto coa industria tecnolóxica para dotar de novos contidos ás clases de informática dos colexios.

Comentarios