A RAE ve a linguaxe inclusivo como "unha moda sen implantación real"

A académica Elena Hernández explica que o seu uso se observa só en discursos políticos e documentos administrativos

Cátedra de la 'ñ' minúscula de la RAE. TWITTER (@RAEinforma)
photo_camera Cátedra da 'ñ' minúscula da RAE. TWITTER (\RAEinforma)

A directora do Departamento de Español ao da Real Academia Española (RAE), Elena Hernández, defendeu o uso xenérico do masculino gramatical como o "mecanismo inclusivo" do que se dota a lingua para aludir a colectivos formados por homes e mulleres, en lugar do desdobre de termos ou linguaxe inclusivo, unha práctica que, ao seu xuízo, hai que evitar. Considerou ademais, que as estratexias de desdobre "non terán implantación real" e "quedarán nunha moda".

Hernández abriu este martes a Semana das Letras EspañoLeemos da Facultade de Letras da Universidade de Castela-A Mancha (UCLM) co relatorio El  llamado 'lenguaje inclusivo' *e de verdad inclusivo?, segundo informou a UCLM nun comunicado.

Neste sentido, mostrouse convencida de que esas estratexias de desdobre "non terán implantación real" e "quedarán nunha moda" porque "obsérvanse só en documentos administrativos ou discursos públicos, pero non se ouven en conversacións entre amigos ou en casa".

Tras advertir da confusión entre linguaxe e sexismo, avogou por ser feminista "sen intervir de forma artificial na linguaxe", algo que, na súa opinión, "é ás veces o que se pretende co uso desta chamada linguaxe inclusivo".

En concreto, puxo como exemplo o uso xeneralizado de 'portavoces' e 'portavozas', unha "proposta lingüística" que "xera ambigüidades onde antes non as había".

A este respecto, asegurou que das case 400 consultas mensuais que recibe o seu departamento, unha alta porcentaxe está relacionado coa linguaxe inclusivo.

A responsable do Servizo de Consultas Lingüísticas da RAE recoñeceu que o feminismo e a loita pola igualdade van deixar pegada" na lingua, pero esa pegada, ao seu parecer, non será a denominada linguaxe inclusivo.

Non se pode intervir de forma artificial nela para acabar co sexismo lingüista que "si que existe"

Do mesmo xeito, recordou que labor da Real Academia Española é explicar aos usuarios como funciona a lingua e en que medida non se pode intervir de forma artificial nela para acabar co sexismo lingüista que "si que existe", insistiu.

EspañoLeemos, organizada por estudantes do Grao en Español: Lingua e Literatura da UCLM, aglutina ata o vindeiro xoves, 14 de marzo, un conxunto de actividades orientadas á divulgación e ao coñecemento da lingua e a literatura españolas.

Na edición deste ano homenaxéase a Federico García Lorca con motivo do centenario da súa chegada á Residencia de Estudantes de Madrid. 

Comentarios