Recuperan dous cadros de Van Gogh en mans da Camorra italiana 14 anos despois do seu roubo

As obras, localizadas en Nápoles, foron subtraídas en 2002 do museo dedicado ao pintor na cidade holandesa de Ámsterdam
El director del museo Van Gogh, Axel Rüger (tercero por la izquierda), junto a las dos pinturas del artista ahora recuperadas
photo_camera El director del museo Van Gogh, Axel Rüger (tercero por la izquierda), junto a las dos pinturas del artista ahora recuperadas

A Fiscalía de Nápoles anunciou este venres a recuperación de dous famosos cadros de Van Gogh que foron roubados en 2002 do museo do pintor en Ámsterdam e que acabaron en mans da mafia, no marco dunha "masiva investigación" desenvolvida de xeito conxunto pola propia Fiscalía e responsables do departamento contra o crime organizado.

Os cadros son dúas obras pertencentes a unha etapa temperá do pintor de Zundert, co título de Paisaxe marítima en Scheveneingen (con data de 1882) e Congregación abandonando unha igrexa reformista en Nuenen (realizada entre 1884 e 1885).

Ambas as dúas pinturas atópanse nun estado relativamente aceptable para todo o tempo que pasaron desprotexidas. Foron recuperadas sen o marco e con "só lixeiros danos, a pesar dos seus 14 anos de viaxe", segundo o comunicado da Fiscalía, recollido polo museo.

As obras recibirían a maior parte do dano, indicaron os responsables do museo, nos meses inmediatamente posteriores ao roubo cando, con case toda probabilidade, foron escondidas sen as suficientes medidas de protección.

Tras anos desaparecidos, os cadros, segundo a Fiscalía italiana, acabaron nunha partida de bens por valor de "millóns de euros" que a Policía italiana se incautou da Camorra.

"¡Os cadros foron atopados!", manifestou, exultante, o director do Museo Van Gogh, Axel Rüger. "Xa case non me atrevía nin a desexar que puidese pronunciar algún día estas palabras. Logo de todos estes anos, agora temos unha débeda enorme de gratitude para con todos os involucrados", engadiu.

Descoñécese cando regresarán as pinturas a Ámsterdam, pero o director do museo mostrouse confiado en que "se poida contar, unha vez máis, co apoio incondicional das autoridades italianas" para acelerar o proceso de retorno.

"UN VALOR ENORME". Os responsables do museo destacaron o "valor enorme" dos cadros recuperados. Paisaxe marítima en Scheveneingen destaca por tratarse da única pintura pertencente á etapa que Van Gogh permaneceu na Haia e un dos dous únicos escenarios costeiros da súa etapa pictórica inicial.

Congregación abandonando unha igrexa reformista en Nuenen ten un particular valor sentimental ao tratarse dunha obra que Van Gogh dedicou á súa nai, ao debuxar a igrexa onde o seu pai exercía como ministro. Tras a morte do seu proxenitor, Van Gogh engadiu os fregueses, algúns deles mulleres vestidas de dó, o que incrementa o carácter persoal da imaxe.

Ademais, era a única de toda a colección que mantiña o seu marco orixinal, manchado de pintura moi posiblemente porque Van Gogh o empregou para limpar os seus pinceis. Devandito marco, lamentaron os responsables do museo, non foi recuperado.

Comentarios