A Garda Civil reconstrúe na AP-9 o tráxico accidente no que faleceron tres adolescentes

O resultado do informe podería demorarse varias semanas ou mesmo meses. O Equipo de Reconstrución da Garda Civil traballou toda a mañá deste martes no tramo onde hai un mes se produciu a fatídica saída de vía na que faleceron tres adolescentes en Redondela

Traballan como os CSI das series de televisión. Son a elite na investigación dos accidentes de tráfico, quen mellor debullan todos os factores que concorren nos mesmos para determinar, cunha elevadísima dose de fiabilidade, cales foron as circunstancias en que se produciron. Un informe cunha enorme relevancia, por canto sinalan culpables e cuantifican o seu grao de responsabilidade.

As dramáticas consecuencias do sinistro ocorrido na AP-9 o pasado 29 de maio, no que faleceron tres mozos de 17 anos, xustificaron que axentes do Departamento de Investigación e Reconstrución de Accidentes da Garda Civil supervisasen, durante toda a mañá, a zona na que, por causas que aínda non transcenderon, saíu da vía o Peugeot 207 no que viaxaban os cinco adolescentes.

"Nós intervimos cando nos require algún subsector. O responsable de quenda ve a dificultade que pode representar o sinistro e, se o estima oportuno, cursa a petición a través da Xefatura Provincial de Tráfico para que nos despracemos. Sempre previa autorización xudicial", explicou este martes Alfonso García, xefe da unidade de especialistas.

Ao longo de toda a mañá, varios axentes desprazados desde Mérida tomaron os últimos 500 metros da AP-9 que percorreu o Peugeot 207 no que os cinco amigos se dirixían a Vigo para ver a final da Europa League. Un dos viarios permaneceu cortado ao tráfico durante varias horas, o que provocou importantes retencións na circulación cara á cidade olívica, especialmente as primeiras horas do día.

A incidencia foi moito maior a partir das 12.30 horas, cando se cortou totalmente a autoestrada para que tres axentes subisen a un Peugeot similar ao sinistrado e realizasen varias pasadas pola zona. Os vehículos procedentes de Pontevedra foron desviados pola saída de Teis cara á N-550, o que volveu provocar longas colas.

O tenente García explicou que "utilizamos un vehículo o máis parecido posible ao implicado, porque o outro quedou sinistro total. Imos determinar o coeficiente de rozamento, a través dun acelerómetro, para facer unha estimación da velocidade que levaba o vehículo ese día".

A xefa provincial de Tráfico, Paula Yubero, explicara minutos antes que "debido á gravidade do accidente, considerouse oportuno que un equipo de investigación e reconstrución da Garda Civil poida analizar como se produciu, as causas que o produciron e os factores que puideron influír nel".

O portavoz do DIRAT agregou que "o noso traballo é examinar tanto o vehículo como a estrada na que tivo lugar o accidente. Recompilamos documentación previa, baixo tutela xudicial temos acceso ás autopsias e lesións, efectuamos as nosas medicións e, en función de todos eses parámetros, no seu día emitiremos o informe pericial correspondente no que poremos os nosos cálculos e a simulación dos programas informáticos que utilizamos para determinar como sucedeu o accidente".

PRAZOS. Con todo, apresurouse a tranquilizar a quen confían nunha rápida conclusión. "Dentro dunhas semanas, talvez meses, dirémosllo á autoridade xudicial. Non podemos desvelar nin anticipar agora nada, cando aínda estamos a realizar traballo de campo, porque sería absolutamente temerario. É un labor que leva tempo, porque hai que analizar documentación, realizar cálculos, facer probas e ensaios...", advertiu.

Como exemplo da demora que adoitan levar estes informes, Alfonso García citou que "nun bastante mediático que tiven eu hai dous anos, comezamos en xuño e entregámolo en novembro".

O atraso xustifícase porque os axentes deben compatibilizar a súa intervención como peritos co seu labor docente na Escola de Mérida. "Ademais, ás nosas familias tamén lles gusta vernos no verán... Non sabería dicir unha data exacta, porque hai veces que nos pomos e as cousas saen rápido, e outras nas que ata que deixamos o accidente perfectamente cadrado, non entregamos o informe", comentou.

Porque a pesar dos sofisticados equipos de medición que utilizan, do potente software que manexan para completar as reconstrucións e das inxentes cantidades de horas investidas, chegar a unha conclusión definitiva sobre un accidente non é tarefa fácil. As variables que interveñen nunha simulación son múltiples. "Hai pouco tivemos un atropelo, que adoita entrañar maior dificultade, pero tivemos que efectuar 220 pasadas, porque nos custou moitísimo sacalo. Depende moitísimo do accidente, porque cada un é un mundo e todos presentan unha problemática diferente", aclarou o portavoz do equipo.

A esta circunstancia súmaselle a relevancia penal da peritaxe. As responsabilidades penais e civís do accidente ocorrido o pasado 29 de maio aínda están no aire, e tanto os investigadores como as compañías de seguros están pendentes do que resolva este equipo de expertos.

No caso de que se conclúa que o tráxico sinistro foi froito dun fallo mecánico, totalmente alleo ao control humano, o desenlace tería unha vertente. Con todo, se o informe final determina que foi consecuencia dunha distracción ou dunha infracción do condutor, este podería enfrontarse (segundo as fontes xudiciais consultadas) a unha imputación de tres delitos de homicidio imprudente ademais de cuantiosas indemnizacións ás familias das vítimas.

"Se tivésemos unha bóla de cristal, non seriamos un equipo de reconstrución"
El teniente Alfonso García. LANDÍNO tenente Alfonso García incidiu varias veces na complexidade da metodoloxía empregada para levar a cabo os seus informes. "Se fose tan sinxelo como vir un intre ao lugar e facer plis plas, teriamos unha bóla de cristal, non seriamos un departamento de reconstrución de accidentes", subliñou.

Neste sentido, destacou que se teñen en conta todos os elementos que interveñen nun sinistro. "No vehículo revisamos pneumáticos, sistema de dirección, sistema de freos, elementos de seguridade activa e pasiva... En canto ao factor humano, neste caso temos falecidos, polo que solicitamos ao xuíz o acceso ás autopsias. Tamén temos feridos, polo que consultamos as lesións sufridas. E todas as circunstancias ás que teñamos acceso do condutor e os seus ocupantes", subliñou.

Unha terceira fronte das súas indagacións céntrase na vía, que foi o traballo de campo realizado este martes: "Vemos as pegadas que hai, baseámonos nas fotografías que tomaron no seu día os compañeiros do Equipo de Ateigados de O Porriño, coordinamos actuacións con eles, vímonos ao lugar de os feitos, utilizamos tecnoloxía máis avanzada que a de eles (porque tamén dispomos de moito máis tempo) e despois procesamos esa información. Todo o que se lle ocorra e o que non, tamén o analizamos", puntualizou o responsable do Departamento de Investigación de Accidentes.

Comentarios