Vigo, Deputación e Zona Franca promoven unha planta de baterías que xeraría 800 empregos

O proxecto, que Caballero considera  "compatible" con outros "similares", expón un investimento de 151 millóns e unha produción a pleno rendemento de 300.000 unidades ao ano 
Carmela Silva interviene en la presentación del proyecto de baterías de Vigo. @depo_es
photo_camera Carmela Silva intervén na presentación do proxecto de baterías de Vigo. @depo_es

O Consorcio da Zona Franca de Vigo, o Concello e a Deputación de Pontevedra presentaron este martes o Manifesto de Interese do proxecto para implantar na comarca unha fábrica de baterías para vehículos eléctricos, co que pretenden captar fondos europeos de recuperación (Next Generation), e defenderon que esta planta é "compatible" cos outros proxectos similares que se postulan desde Cataluña e Estremadura. 

No acto, o delegado de Zona Franca, David Regades, explicou que esta iniciativa "aglutina todo o apoio público", aínda que precisou que foi impulsada por este organismo, e polas administracións local e provincial, "ante a inacción" da Xunta de Galicia, que "debería ser a que propulsase estes proxectos". 

O delegado de Zona Franca defendeu a idoneidade da área viguesa para acoller esta iniciativa, pola "súa proximidade" a xacementos de litio (como o portugués de Montealegre, preto da fronteira con Oímbra, en Ourense), e pola proximidade a industrias construtoras e provedoras do sector de automoción. 

Regades, quen subliñou que o alcalde, Abel Caballero, é "o pai" do proxecto, tamén recalcou que, aínda que haxa outras candidaturas de plantas de baterías, é "necesario e posible que haxa máis dun proxecto" nese sentido. Na mesma liña, o rexedor proclamou que esta iniciativa "non se fai contra ninguén", e "é compatible" con outras propostas "similares" noutros territorios (de feito, o Goberno xa avanzou que a primeira planta de baterías eléctricas instalaríase preto de Martorell, en Cataluña). 

Caballero tamén fixo fincapé en que a "plataforma" que pretenden pór en marcha está aberta a que se somen máis empresas, e referiuse "con preocupación" a quen "non ofreceron" crear esta iniciativa e agora "xeran debate político", en alusión ao goberno galego.

INVERSIÓN E EMPREGO. Segundo sinalou David Regades, a previsión de investimento é de 151,7 millóns de euros, e espérase que, na súa fase inicial, a planta teña capacidade para producir 2 gigavatios/hora, e poida chegar a 16 GW/h, cando estea a pleno rendemento (e sexa capaz de fabricar 300.000 baterías ao ano). Así mesmo, en canto a emprego, nos seus comezos contará con 100 empregos directos e 1.000 indirectos, e cando se consolidou, o número de empregos directos superará os 800 e os indirectos serán uns 8.000

O proxecto inclúe tamén un laboratorio de tecnoloxías de propulsión limpa, cun investimento previsto duns 30 millóns de euros, e en colaboración co Centro Tecnolóxico da Automoción de Galicia (CTAG). A iniciativa impulsada por estas tres institucións conta, como socios, cunha vintena de empresas e organismos, entre os que están a Universidade de Vigo, Iberdrola, Cegasa, Grant Thornton, GKN Automotive, ou Seganosa.

"PROXECTO ESTRATÉGICO". Pola súa banda, a presidenta da Deputación, Carmela Silva, incidiu en que este é "un proxecto estratéxico" para Vigo, para a provincia, para Galicia "e para o noroeste peninsular", e puxo en valor a aposta de Zona Franca e do Concello: "Xa nos gustaría que outras institucións tivesen esta visión", apostilou. 

Mentres, a responsable de Innovación do CTAG, Ana Paul, recalcou que este centro tecnolóxico traballará no laboratorio de propulsións limpas "cun enfoque integral", abordando cuestións como probas de prototipos, revalorización de baterías ou desenvolvemento de estratexias intelixentes aplicadas a esta produción. 

PSA Vigo ve a planta de baterías "en fase embrionaria"
A factoría de PSA Peugeot Citroën (agora grupo Stellantis) en Vigo explicou a súa ausencia no proxecto liderado por Zona Franca para captar fondos europeos para unha planta de baterías na comarca viguesa: esa iniciativa, cuxo manifesto de declaración de interese foi presentado este martes, está "en fase embrionaria". 
Así o trasladaron fontes da empresa, consultadas por Europa Press, ao fío da ausencia do construtor de automóbiles nese proxecto presentado por Zona Franca, Concello e Deputación de Pontevedra.

Estas fontes non descartaron definitivamente que a factoría se some á plataforma, e afirmaron que traballan con Zona Franca de Vigo "para ver o posible encaixe desta iniciativa na estratexia de Stellantis". No entanto, engadiron: "polo que coñecemos, esta iniciativa está nunha fase embrionaria". 

Por outra banda, a empresa recordou que Stellantis e Total Saft lanzaron unha 'join venture' en 2020 para a produción de pilas de batería (Automotive Cells Company). "Este proxecto conta co apoio dos gobernos francés e alemán", engadiron desde o grupo automobilístico, á vez que confirmaron que esa produción se fará en Douvrain (Francia) e Kaiserlautern (Alemaña). 

Finalmente, a empresa incidiu en que segue a súa "loita continua por mellorar a produtividade", e recordou que "a proporción de vehículos eléctricos vai seguir crecendo e, xa que logo, faise cada vez máis importante o custo das baterías e a súa loxística". 

Comentarios